Monday, 11 June 2012

Mengapa Wanita Nampak Lebih Tua Berbanding Umurnya?

Assalam semua para pembaca blog Maag, sori sebb dah lama sesgt Maag tak hapdet blog Maag nim.. bukan pe bz la ...xde masa nk hapdet blog nim... Anyway pejam celik pejam celik kita dah masuk bulan Jun kan.. tak lama lagi bulan Julai... hishhhh dah nak dekat puase lah... korang dah ganti ke blom puase tahun lepas... Maag ade lagi berbaki 3 hari yang lom ganti... Insyallah minggu depan akan menggantikannya..

Owh ye tengok tajuk entry kali nim mesti korang setuju dgn Maag kan.. nak tau sebab nyer??? haaaa kena lah baca sampai habis tau ...sebab ini  adalah satu artikel mengenai wanita yang Maag rasa semua orang patut baca. Terutama kaum lelaki. Tapi Maag nak ingatkan artikel ini bukanlah bertujuan untuk mengutuk kaum lelaki. Tidak ye. Cuma sebagai kesedaran kepada para suami di luar sana supaya lebih menghargai isteri

Mengapa Wanita Nampak Lebih Tua Berbanding Umurnya?
Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri
mereka sudah tidak cantik, nampak tua,gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?
1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni,terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami..layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah
jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.
2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya,maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya… takut membazir.Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan “kau ni kuat betul makan!”
3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih
dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker,aper ker… xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting,minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.
4. Dan bagi wanita yang berkerjaya,sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya… nak itu, nak ini.. So,wanita pun membebel, marah2… dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..
Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu,hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara,anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..

0 comments:

Monday, 11 June 2012

Mengapa Wanita Nampak Lebih Tua Berbanding Umurnya?

Assalam semua para pembaca blog Maag, sori sebb dah lama sesgt Maag tak hapdet blog Maag nim.. bukan pe bz la ...xde masa nk hapdet blog nim... Anyway pejam celik pejam celik kita dah masuk bulan Jun kan.. tak lama lagi bulan Julai... hishhhh dah nak dekat puase lah... korang dah ganti ke blom puase tahun lepas... Maag ade lagi berbaki 3 hari yang lom ganti... Insyallah minggu depan akan menggantikannya..

Owh ye tengok tajuk entry kali nim mesti korang setuju dgn Maag kan.. nak tau sebab nyer??? haaaa kena lah baca sampai habis tau ...sebab ini  adalah satu artikel mengenai wanita yang Maag rasa semua orang patut baca. Terutama kaum lelaki. Tapi Maag nak ingatkan artikel ini bukanlah bertujuan untuk mengutuk kaum lelaki. Tidak ye. Cuma sebagai kesedaran kepada para suami di luar sana supaya lebih menghargai isteri

Mengapa Wanita Nampak Lebih Tua Berbanding Umurnya?
Ada segelintir kaum suami mudah mencari perempuan lain kerana menganggap isteri
mereka sudah tidak cantik, nampak tua,gemuk.. Tapi tahukan anda semua wahai kaum suami sebab-sebab yang menjadikan para wanita khususnya isteri & ibu cepat nampak tidak menarik di mata anda?
1. Tahukah anda, jika kita makan dengan perlahan dan mengunyah makanan sehingga benar2 hancur, itu akan membantu proses penghadaman kita, sekaligus mengelakkan kita gemuk.. tetapi kasihan kaum ibu ni,terpaksa makan laju2, telan terus tanpa sempat dikunyah kerana nak memujuk anaknya yang menangis. Tapi si suami..layan jer sambung makan, buat2 xdengar anaknya menangis. So, wanita pun mudah
jadi gemuk sebab makanan x sempat nak hadam betul2.
2. Wanita juga mudah gemuk kerana sifat mereka yang tidak suka membazir. Makanan yang tidak habis dimakan oleh anaknya,maka dialah yg akan menghabiskannya pulak. Sayang katanya… takut membazir.Membazir tukan amalan syaitan. Si suami pulak dengan riaknya mengatakan “kau ni kuat betul makan!”
3. Bila anak menangis tengah malam nak minum susu, bapaknya akan tido mati terus.kalau yang dengar pun buat2 tido lena sbb malas nak bangun, malas nak ganggu tido nya.wanita lah yang dalam semalam, berapa puluh kali terpaksa bangun membuat susu utk anak.. Bila x cukup tido, mulalah muka nampak letih
dan cepat nampak tua. Kedut2 pun mula wujud. Masa tu guna Total Effect ker,aper ker… xkan nak hilangnya. Petua utk cantik kan ada dua yang penting,minum air banyak & TIDUR SECUKUPNYA.
4. Dan bagi wanita yang berkerjaya,sudahlah penat bekerja utk membantu menambah pendapatan keluarga, bila balik rumah, semuanya dialah yang kena uruskan. Dengan perangai anak2, perangai bapaknya… nak itu, nak ini.. So,wanita pun membebel, marah2… dan bila marah2, banyak leter, so cepatlah jadi tua..
Kesimpulannya. ..wanita cepat tua & cepat gemuk adalah disebabkan LELAKI atau lebih tepat lagi SUAMI.. Oleh itu,hargailah segala pengorbanan isteri anda. Mungkin sekiranya sehari sahaja isteri anda tiada, dan anda perlu memikul tanggungjawab dia sementara,anda mungkin tidak mampu melakukan seperti dia..

0 comments: