Wednesday, 28 September 2011

Delima Anugerah Ilahi


Firman Allah SWT dalam surah Ar Rahman 66-68 :
“Di dalam kedua syurga itu terdapat mata air yang memancar keras terus menerus.Maka tanda-tanda kekuasaan Tuhan kalian yang mana lagi yang akan kalian dustakan? Di dalam keduanya juga terdapat buah-buahan,serta pohon-pohon kurma dan delima.”

Dalam sebuah hadis mauquf dan marfu’,Nabi Muhammad SAW bersabda bahawa Buah Delima termasuk dalam buah syurga.
“Tak satu pun buah delima yang kalian tanam,melainkan ia dibuahi dengan biji buah delima syurga.Jika terjatuh salah satu daripadanya,maka ambillah.Tidaklah satu biji buah delima masuk kedalam perut seorang muslim,melainkan biji buah delima itu akan meneranginya selama 40 hari.”

Sabda rasulullah SAW,maksudnya :
“Buah delima adalah penghulu buah-buahan.Sesiapa yang makan buah delima,maka syaitan menjadi marah selama 40 hari.Kerana jika syaitan makan buah delima,maka dia akan tidak akn ditakuti oleh seorangpun.”

Harb dan lainnya  meriwayatkan juga dari Ali bin Abi Thalib bahawa Rasulullah bersabda,maksudnya:
“Makanlah buah delima berserta minyak dan lemaknya kerana ia dapat mengaktifkan pencernaan.”
(HR.Imam Ahmad)

Ibnu Qayyim dalam buku At-Tibb An Nabawi berkata tentang buah delima :
“Sesungguhnya buah delima itu sangat baik untuk perut kerana ia dapat menguatkannya”.

Ali Radhiallahu anhu berkata :
“Berilah makan anak-anak kecilmu buah delima kerana dia mempercepatkan lisan mereka dapat berbicara”.

Ali Radhiallahu anhu berkata :
“Makan buah delima menambah potensi sperma lelaki dan memperbagus anak yang dilahirkan”.

RAHSIA SURAH AL-KAUTHSAR

RAHSIA SURAH AL - KAUTHSAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga.Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan... ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-

1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa,mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya'allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bengkak,sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x,mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5)Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x,Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.
 

UTK PERINGATAN BERSAMA

“Jika kalian menghitung nikmat Allah, niscaya kalian tidak akan mampu menghitungnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”. [An-Nahl: 18]

Alhamdulillaah.... Terima kasih Ya Allaah, telah Kau izinkan kami menghirup udara pagi ini... Dan izinkan kami memulai hari ini dengan Bismillaah... ◕
 
Nilai Seorang Manusia
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:
Sesungguhnya Allah S.W.T tidak memandang kepada rupa paras dan harta benda kamu tetapi Allah hanya memandang kepada niat hati dan amalan-amalan kamu.

Monday, 26 September 2011

PERCAYA PADAKU SAYANG...

hmmm this song aku nk tujukan kat hubby aku .. i'm really love him so muchhh...bukan pe hari tuh merajuk dgn hubby.. pastu dia bagi this song to me...very touching bila dengar lagu nie...tiap kali dengar lagu nie mesti aku sedih dan rasa mcm nk ngis jew...huhuhu...

abg....min sayang abg...

>ME WITH MYHUBBY<

Saturday, 24 September 2011

cer citer...macam2 ader nim...

hmmm ari nim aku xdop mood nk wat keje...ade masalah cikit...pale sakit mikir pasal nim...aku sedih lah xtau nk ngadu kat sape...tulis dalam diari nti xleh ...kang ade org baca plak,, tp tu menda dah lepas...aku stress hari nie...i need somebody to share my problems...but with who??? who can i trusted..semua benda aku buat jd tak kena...huhuhuhu...umi i need u at this time...aku menangis dalam hati...

hmmm....biz aku pon berjalan dengan lancar setakat nie...alhamdulillah...impian aku nk beli sebuah kereta...tp lom ade rezeki lagi..kena tgu gaji besar cikit...sekarang gaji cukup2 makan jew...2yang aku buat biz nim...buat biz pon masih baru lagi...byk lagi yg kena blajar...aku nim amik jew Marketing tp masih blurrrr alah blajar setakat nk lulus exam lah katakan...nampak gayanya aku kena praktis kan ape yg aku blajar lu ke dalam biz aku nim...mgkn ade hikmah di sebaliknya...aku mmg minat buat biz cuma lum jumpe lagi yg btl2 ngam dengan aku...huhuhuhu


hmmm lama da tak balik KB rindu plak kat umi n abah di kampung...ape kabar mereka sekarang nie...arap mereka chat..nti nk col mereka lah..hehehe...guna tipon ofis pon xper ko guane bosss...hehehe..bila pk umi n abah teringat masakan abh yg best tuh...mee sup..peghhh mmg best sampai 2 mangkuk aku tambah hehehe abah aku mmg pandai masak tau...2lah kalu ade rezeki leh bukak kedai mkn..mmg untung lah

haiii hati aku sedih lagi nim bila mengenangkan peristiwa itu..peristiwa ape tak payahlah korang nk tahu..biar aku sajew yg tahu...aku jenis yang suka pendam...klah nk amik mood buat keja nim chowww..nti kita jumpe lagi ek

Friday, 16 September 2011

PRODUK POMEPURE



POMEPURE 750ml
~ harga runcit: RM140
~ harga ahli: RM108


POMECAFE KOPI DELIMA
~ harga runcit: RM30.00
~ harga ahli: RM25.90
~ 20sachet x 25gm


POMECAFE ORGANIC 314ml
~ harga runcit: RM 58
~ harga ahli: RM48

  POMEPURE REAL FRUIT FUSION 314ML
 ~ harga runcit : RM 65
~ harga ahli : RM 54


KELEBIHAN JUS DELIMA POMEPURE


Jus Pomepure adalah sumber yang kaya dengan kandungan ‘phytochemical’ untuk kebaikan jantung dan salur darah yang sempurna. Ia bukan sahaja merendahkan tahap kolestrol, tetapi juga merendahkan tekanan darah dan mengurangkan tahap sesak nafas (altherosclerosis). Jus Pomepure juga bagus untuk mengelakkan kanser payudara, kanser kelenjar pundi kencing, kanser usus, leukimia, dan juga untuk mengelak perubahan jantung yang ditumbuhi tumor.
DELIMA MEMBANTU MENSTABILKAN PARAS KOLESTROL
Kebenarannya adalah tahap kolestrol yang buruk boleh membawa risiko yang buruk pada kesihatan. Adalah sukar untuk mengekalkan tahap kolestrol dalam badan. Delima akan membantu meningkatkan tahap kolestrol yang baik disamping menurunkan kolestrol yang buruk. Kebaikan ini sahaja dapat memberi keajaiban pada kesihatan pengguna.
DELIMA MEMPUNYAI TAHAP ANTIOKSIDAN YANG TINGGI
Delima terbukti mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi berbanding pesaingnya seperti anggur merah dan teh hijau. Apabila kamu perlukan sumber antioksidan pada kehidupan seharian, kamu perlu pastikan ia adalah antioksidan yang paling bagus. Delima merupakan sumber terbaik untuk antioksidan.
DELIMA MELAWAN PENYAKIT JANTUNG
Delima membantu melancarkan peredaran darah dalam badan. Ini adalah kaedah terbaik melindungi diri daripada penyakit jantung atau serangan jantung. Berdasarkan kajian terbaru, kandungan antioksidan dalam jus delima membantu menurunkan pembentukan lemak pada dinding arteri. Antioksidan membantu membaiki kawasan sel yang rosak. Delima mengandungi flavonoids’ dan ‘polyphenols’ yang tinggi, antioksidan yang mampu melawan penyakit jantung dan kanser.
DELIMA MEMBERI DAN MERANGSANG TENAGA BATIN
Jus delima kaya dengan antioksidan yang dapat meningkatkan pengaliran darah pada genitals (alat kelamin)
DELIMA MENGUATKAN SISTEM PERTAHANAN BADAN
Delima merupakan pendekatan yang baik bagi melawan penyakit. Delima dapat memperbaiki kitaran darah pengguna. Tahap antioksidan yang tinggi dalam Delima akan membantu menguatkan sistem dalam badan dan melawan apa jua penyakit. Ini adalah langkah awal untuk pengguna dari menjadi mangsa serangan jantung atau penyakit hati.
DELIMA MENGURANGKAN RISIKO PENYAKIT KENCING MANIS
Meminum jus delima sangat baik untuk pesakit kencing manis dan merendahkan risiko masalah jantung. Kajian terbaru yang utama mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan dapat merendahkan kebarangkalian atherosclerosis (atau pengerasan pada arteries).
“Dalam kebanyakan jus, gula hadir secara bebas-dan berbahaya-bentuk,”
Kata Penyelidik. “Dalam jus delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, dimana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan atherosclerosis.”
DELIMA MENGHALANG KEMASUKAN VIRUS HIV-1 DAN MICROBICIDE
Keputusan eksperimen menunjukkan halangan kemasukan HIV-1 ke atas jus delima yang dapat menyerap kanji dalam badan. Virus kompleks yang diikat pada CD4 dan CXCR4/CCR5 dapat menahan serangan virus utama A sehingga G dan juga kumpulan 0.
DELIMA MENGELAKKAN KANSER KELENJAR PROSTATE
Ia hanya boleh dicapai dengan meminum jus delima atau mengambil supplement delima. Kajian telah membuktikan bahawa jus delima dapat mengurangkan perkembangan kanser kelenjar prostat. Kebanyakan pesakit berpuas hati dengan keputusan yang diterima dimana penggunaan delima dapat menyembuhkan kanser itu.
DELIMA MELAWAN KANSER PAYUDARA
Penyelidik mendapati bahawa minyak bijian daripada delima dapat memusnahkan sel kanser payudara dan mengekal tanpa menjejaskan sel sedia ada. Ini adalah kajian terbaru yang diperolehi dari kebaikan jus delima. Kajian lain di Universiti Chicago menemukan jus delima yang ditapai dan minyak bijian delima dapat membantu mengelakkan kanser payudara. Kajian di Wisconsin pula mendapati bahawa jus delima dapat menghalang pembesaran sel kanser kulit.
DELIMA MEMBANTU MERENDAHKAN TEKANAN DARAH
Salah satu masalah kesihatan utama yang dihadapi oleh manusia pada masa kini adalah menghidapi tekanan darah yang tinggi pada usia tua. Ini akan membawa kepada risiko jika manusia tidak mengendahkan kesihatan diri. Jus delima mempunyai kandungan ‘phytochemical’ yang mendorong penerima serotonin dan estrogen, membaiki simptom tekanan dan tulang. Kandungan antioksidan pada delima juga mampu untuk mengurangkan pengumpulan sel darah kotor dan secara semulajadinya mengurangkan tekanan darah, faktor kepada pencegahan serangan jantung dan strok.
DELIMA MENGUATKAN KESIHATAN GIGI
Delima diketahui dapat mengurangkan pembentukan plak pada gigi. Gigi yang sihat dapat diperolehi selain dari menggunakan khidmat doktor yang pakar. Ini adalah kaedah yang dapat mengelakkan pengguna dari kehilangan gigi.
DELIMA MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT ALZHEIMER (Nyanyuk)
Pengkaji daripada Pusat Perubatan Universiti Vanderbilt mengenalpasti bahawa sesiapa yang meminum jus delima tiga kali atau lebih setiap minggu dapat menurunkan 76 peratus pertumbuhan tanda penyakit Alzheimer’s daripada mereka yang meminum kurang daripada satu sajian setiap minggu.
DELIMA MENGHALANG KEMASUKAN VIRUS HIV-1 DAN MICROBICIDE
Keputusan eksperimen menunjukkan halangan kemasukan HIV-1 ke atas jus delima yang dapat menyerap kanji dalam badan. Virus kompleks yang diikat pada CD4 dan CXCR4/CCR5 dapat menahan serangan virus utama A sehingga G dan juga kumpulan 0.

DELIMA MELINDUNGI OTAK BAYI
Dalam kajian Pediatrik mendapati bahawa meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus delima juga dapat membantu pengguna untuk mendapatkan bayi yang sihat. Beberapa tahun lepas, doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Itulah sebabnya kenapa Persatuan Perubatan Amerika mencadangkan supaya semua ibu yang mengandung mengambil supplemen yang mempunyai asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, kebaikan jus delima adalah mengandungi ‘potassium’ dimana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

DELIMA MENGURANGKAN BATUK DAN ASTHMA
Kandungan asid askorbik (vitamin C) yang tingi pada buah ini merupakan ejen anti-radangan yang hebat. Ia akan mengurangkan bunyi dehitan pada pengidap asthma dan lelah.
DELIMA MELAWAN PENYAKIT GOUT
DELIMA MENGELAK PENYAKIT AWAL PAGI
(ALAHAN IBU MENGANDUNG)
DELIMA MENCANTIK DAN MERAWAT KULIT KEPELBAGAIAN VITAMIN
Delima mengandungi ‘potassium’ yang tinggi, selain dari mineral-mineral lain seperti fosfor, kalsium, besi, dan sodium, dan vitaman-vitamin A, B1, B2, B3, dan C. Bertindakbalas bersama sodium, ‘potassium’ mengatur ekuilibrium air tubuh dan menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya). Dengan memelihara keseimbangan kadar potassium-sodium, buah ini juga menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung), mencegah edema, dan mengurangi kadar gula yang beredar di dalam darah (ibu yang baru pertama kali hamil atau lebih dari 3 kali kehamilan). Delima menghilangkan rasa letih otot dan memungkinkannya bergerak dengan mudah, dan juga menguatkan jantung.

Wednesday, 28 September 2011

Delima Anugerah Ilahi


Firman Allah SWT dalam surah Ar Rahman 66-68 :
“Di dalam kedua syurga itu terdapat mata air yang memancar keras terus menerus.Maka tanda-tanda kekuasaan Tuhan kalian yang mana lagi yang akan kalian dustakan? Di dalam keduanya juga terdapat buah-buahan,serta pohon-pohon kurma dan delima.”

Dalam sebuah hadis mauquf dan marfu’,Nabi Muhammad SAW bersabda bahawa Buah Delima termasuk dalam buah syurga.
“Tak satu pun buah delima yang kalian tanam,melainkan ia dibuahi dengan biji buah delima syurga.Jika terjatuh salah satu daripadanya,maka ambillah.Tidaklah satu biji buah delima masuk kedalam perut seorang muslim,melainkan biji buah delima itu akan meneranginya selama 40 hari.”

Sabda rasulullah SAW,maksudnya :
“Buah delima adalah penghulu buah-buahan.Sesiapa yang makan buah delima,maka syaitan menjadi marah selama 40 hari.Kerana jika syaitan makan buah delima,maka dia akan tidak akn ditakuti oleh seorangpun.”

Harb dan lainnya  meriwayatkan juga dari Ali bin Abi Thalib bahawa Rasulullah bersabda,maksudnya:
“Makanlah buah delima berserta minyak dan lemaknya kerana ia dapat mengaktifkan pencernaan.”
(HR.Imam Ahmad)

Ibnu Qayyim dalam buku At-Tibb An Nabawi berkata tentang buah delima :
“Sesungguhnya buah delima itu sangat baik untuk perut kerana ia dapat menguatkannya”.

Ali Radhiallahu anhu berkata :
“Berilah makan anak-anak kecilmu buah delima kerana dia mempercepatkan lisan mereka dapat berbicara”.

Ali Radhiallahu anhu berkata :
“Makan buah delima menambah potensi sperma lelaki dan memperbagus anak yang dilahirkan”.

RAHSIA SURAH AL-KAUTHSAR

RAHSIA SURAH AL - KAUTHSAR

Surah ini paling pendek, hanya mengandungi 3 ayat & diturunkan di Makkah dan bermaksud sungai di syurga.Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata nan indah dan cantik.Rasanya lebih manis daripada madu, warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.

Surah ini disifatkan sebagai surah penghibur hati Nabi Muhammad s.a.w. kerana diturunkan... ketika baginda bersedih atas kematian 2 orang yang dikasihi iaitu anak lelakinya Ibrahim dan bapa saudaranya Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini dan boleh kita amalkan:-

1) Baca surah ini ketika hujan dan berdoa,mudah-mudahan Allah s.w.t. makbulkan doa kita.

2) Jika kita kehausan dan tiada air, bacalah surah ini dan gosok di leher, Insya'allah hilang dahaga.

3) Jika sering sakit mata, seperti berair, gatal,bengkak,sapukan air mawar yang sudah dibacakan surah ini sebanyak 10x pada mata.

4) Jika rumah dipercayai terkena sihir, baca surah ini 10x,mudah-mudahan Allah s.w.t. bagi ilham pada kita dimana letaknya sihir itu.

5)Jika membacanya 1,000x rezeki kita akan bertambah.

6) Jika rajin membacanya, hati kita akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.

7) Jika orang teraniaya dan terpenjara membacanya sebanyak 71x,Allah s.w.t. akan memberikan bantuan kepadanya kerana dia tidak bersalah tetapi dizalimi.
 

UTK PERINGATAN BERSAMA

“Jika kalian menghitung nikmat Allah, niscaya kalian tidak akan mampu menghitungnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang”. [An-Nahl: 18]

Alhamdulillaah.... Terima kasih Ya Allaah, telah Kau izinkan kami menghirup udara pagi ini... Dan izinkan kami memulai hari ini dengan Bismillaah... ◕
 
Nilai Seorang Manusia
Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:
Sesungguhnya Allah S.W.T tidak memandang kepada rupa paras dan harta benda kamu tetapi Allah hanya memandang kepada niat hati dan amalan-amalan kamu.

Monday, 26 September 2011

PERCAYA PADAKU SAYANG...

hmmm this song aku nk tujukan kat hubby aku .. i'm really love him so muchhh...bukan pe hari tuh merajuk dgn hubby.. pastu dia bagi this song to me...very touching bila dengar lagu nie...tiap kali dengar lagu nie mesti aku sedih dan rasa mcm nk ngis jew...huhuhu...

abg....min sayang abg...

>ME WITH MYHUBBY<

Saturday, 24 September 2011

cer citer...macam2 ader nim...

hmmm ari nim aku xdop mood nk wat keje...ade masalah cikit...pale sakit mikir pasal nim...aku sedih lah xtau nk ngadu kat sape...tulis dalam diari nti xleh ...kang ade org baca plak,, tp tu menda dah lepas...aku stress hari nie...i need somebody to share my problems...but with who??? who can i trusted..semua benda aku buat jd tak kena...huhuhuhu...umi i need u at this time...aku menangis dalam hati...

hmmm....biz aku pon berjalan dengan lancar setakat nie...alhamdulillah...impian aku nk beli sebuah kereta...tp lom ade rezeki lagi..kena tgu gaji besar cikit...sekarang gaji cukup2 makan jew...2yang aku buat biz nim...buat biz pon masih baru lagi...byk lagi yg kena blajar...aku nim amik jew Marketing tp masih blurrrr alah blajar setakat nk lulus exam lah katakan...nampak gayanya aku kena praktis kan ape yg aku blajar lu ke dalam biz aku nim...mgkn ade hikmah di sebaliknya...aku mmg minat buat biz cuma lum jumpe lagi yg btl2 ngam dengan aku...huhuhuhu


hmmm lama da tak balik KB rindu plak kat umi n abah di kampung...ape kabar mereka sekarang nie...arap mereka chat..nti nk col mereka lah..hehehe...guna tipon ofis pon xper ko guane bosss...hehehe..bila pk umi n abah teringat masakan abh yg best tuh...mee sup..peghhh mmg best sampai 2 mangkuk aku tambah hehehe abah aku mmg pandai masak tau...2lah kalu ade rezeki leh bukak kedai mkn..mmg untung lah

haiii hati aku sedih lagi nim bila mengenangkan peristiwa itu..peristiwa ape tak payahlah korang nk tahu..biar aku sajew yg tahu...aku jenis yang suka pendam...klah nk amik mood buat keja nim chowww..nti kita jumpe lagi ek

Friday, 16 September 2011

PRODUK POMEPURE



POMEPURE 750ml
~ harga runcit: RM140
~ harga ahli: RM108


POMECAFE KOPI DELIMA
~ harga runcit: RM30.00
~ harga ahli: RM25.90
~ 20sachet x 25gm


POMECAFE ORGANIC 314ml
~ harga runcit: RM 58
~ harga ahli: RM48

  POMEPURE REAL FRUIT FUSION 314ML
 ~ harga runcit : RM 65
~ harga ahli : RM 54


KELEBIHAN JUS DELIMA POMEPURE


Jus Pomepure adalah sumber yang kaya dengan kandungan ‘phytochemical’ untuk kebaikan jantung dan salur darah yang sempurna. Ia bukan sahaja merendahkan tahap kolestrol, tetapi juga merendahkan tekanan darah dan mengurangkan tahap sesak nafas (altherosclerosis). Jus Pomepure juga bagus untuk mengelakkan kanser payudara, kanser kelenjar pundi kencing, kanser usus, leukimia, dan juga untuk mengelak perubahan jantung yang ditumbuhi tumor.
DELIMA MEMBANTU MENSTABILKAN PARAS KOLESTROL
Kebenarannya adalah tahap kolestrol yang buruk boleh membawa risiko yang buruk pada kesihatan. Adalah sukar untuk mengekalkan tahap kolestrol dalam badan. Delima akan membantu meningkatkan tahap kolestrol yang baik disamping menurunkan kolestrol yang buruk. Kebaikan ini sahaja dapat memberi keajaiban pada kesihatan pengguna.
DELIMA MEMPUNYAI TAHAP ANTIOKSIDAN YANG TINGGI
Delima terbukti mempunyai kandungan antioksidan yang tinggi berbanding pesaingnya seperti anggur merah dan teh hijau. Apabila kamu perlukan sumber antioksidan pada kehidupan seharian, kamu perlu pastikan ia adalah antioksidan yang paling bagus. Delima merupakan sumber terbaik untuk antioksidan.
DELIMA MELAWAN PENYAKIT JANTUNG
Delima membantu melancarkan peredaran darah dalam badan. Ini adalah kaedah terbaik melindungi diri daripada penyakit jantung atau serangan jantung. Berdasarkan kajian terbaru, kandungan antioksidan dalam jus delima membantu menurunkan pembentukan lemak pada dinding arteri. Antioksidan membantu membaiki kawasan sel yang rosak. Delima mengandungi flavonoids’ dan ‘polyphenols’ yang tinggi, antioksidan yang mampu melawan penyakit jantung dan kanser.
DELIMA MEMBERI DAN MERANGSANG TENAGA BATIN
Jus delima kaya dengan antioksidan yang dapat meningkatkan pengaliran darah pada genitals (alat kelamin)
DELIMA MENGUATKAN SISTEM PERTAHANAN BADAN
Delima merupakan pendekatan yang baik bagi melawan penyakit. Delima dapat memperbaiki kitaran darah pengguna. Tahap antioksidan yang tinggi dalam Delima akan membantu menguatkan sistem dalam badan dan melawan apa jua penyakit. Ini adalah langkah awal untuk pengguna dari menjadi mangsa serangan jantung atau penyakit hati.
DELIMA MENGURANGKAN RISIKO PENYAKIT KENCING MANIS
Meminum jus delima sangat baik untuk pesakit kencing manis dan merendahkan risiko masalah jantung. Kajian terbaru yang utama mendapati pesakit kencing manis yang meminum jus delima selama 3 bulan dapat merendahkan kebarangkalian atherosclerosis (atau pengerasan pada arteries).
“Dalam kebanyakan jus, gula hadir secara bebas-dan berbahaya-bentuk,”
Kata Penyelidik. “Dalam jus delima, gula bercantum kepada antioksida yang unik, dimana sebenarnya menjadikan gula ini sebagai pelindung melawan atherosclerosis.”
DELIMA MENGHALANG KEMASUKAN VIRUS HIV-1 DAN MICROBICIDE
Keputusan eksperimen menunjukkan halangan kemasukan HIV-1 ke atas jus delima yang dapat menyerap kanji dalam badan. Virus kompleks yang diikat pada CD4 dan CXCR4/CCR5 dapat menahan serangan virus utama A sehingga G dan juga kumpulan 0.
DELIMA MENGELAKKAN KANSER KELENJAR PROSTATE
Ia hanya boleh dicapai dengan meminum jus delima atau mengambil supplement delima. Kajian telah membuktikan bahawa jus delima dapat mengurangkan perkembangan kanser kelenjar prostat. Kebanyakan pesakit berpuas hati dengan keputusan yang diterima dimana penggunaan delima dapat menyembuhkan kanser itu.
DELIMA MELAWAN KANSER PAYUDARA
Penyelidik mendapati bahawa minyak bijian daripada delima dapat memusnahkan sel kanser payudara dan mengekal tanpa menjejaskan sel sedia ada. Ini adalah kajian terbaru yang diperolehi dari kebaikan jus delima. Kajian lain di Universiti Chicago menemukan jus delima yang ditapai dan minyak bijian delima dapat membantu mengelakkan kanser payudara. Kajian di Wisconsin pula mendapati bahawa jus delima dapat menghalang pembesaran sel kanser kulit.
DELIMA MEMBANTU MERENDAHKAN TEKANAN DARAH
Salah satu masalah kesihatan utama yang dihadapi oleh manusia pada masa kini adalah menghidapi tekanan darah yang tinggi pada usia tua. Ini akan membawa kepada risiko jika manusia tidak mengendahkan kesihatan diri. Jus delima mempunyai kandungan ‘phytochemical’ yang mendorong penerima serotonin dan estrogen, membaiki simptom tekanan dan tulang. Kandungan antioksidan pada delima juga mampu untuk mengurangkan pengumpulan sel darah kotor dan secara semulajadinya mengurangkan tekanan darah, faktor kepada pencegahan serangan jantung dan strok.
DELIMA MENGUATKAN KESIHATAN GIGI
Delima diketahui dapat mengurangkan pembentukan plak pada gigi. Gigi yang sihat dapat diperolehi selain dari menggunakan khidmat doktor yang pakar. Ini adalah kaedah yang dapat mengelakkan pengguna dari kehilangan gigi.
DELIMA MENCEGAH DARIPADA PENYAKIT ALZHEIMER (Nyanyuk)
Pengkaji daripada Pusat Perubatan Universiti Vanderbilt mengenalpasti bahawa sesiapa yang meminum jus delima tiga kali atau lebih setiap minggu dapat menurunkan 76 peratus pertumbuhan tanda penyakit Alzheimer’s daripada mereka yang meminum kurang daripada satu sajian setiap minggu.
DELIMA MENGHALANG KEMASUKAN VIRUS HIV-1 DAN MICROBICIDE
Keputusan eksperimen menunjukkan halangan kemasukan HIV-1 ke atas jus delima yang dapat menyerap kanji dalam badan. Virus kompleks yang diikat pada CD4 dan CXCR4/CCR5 dapat menahan serangan virus utama A sehingga G dan juga kumpulan 0.

DELIMA MELINDUNGI OTAK BAYI
Dalam kajian Pediatrik mendapati bahawa meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus delima juga dapat membantu pengguna untuk mendapatkan bayi yang sihat. Beberapa tahun lepas, doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Itulah sebabnya kenapa Persatuan Perubatan Amerika mencadangkan supaya semua ibu yang mengandung mengambil supplemen yang mempunyai asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, kebaikan jus delima adalah mengandungi ‘potassium’ dimana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

DELIMA MENGURANGKAN BATUK DAN ASTHMA
Kandungan asid askorbik (vitamin C) yang tingi pada buah ini merupakan ejen anti-radangan yang hebat. Ia akan mengurangkan bunyi dehitan pada pengidap asthma dan lelah.
DELIMA MELAWAN PENYAKIT GOUT
DELIMA MENGELAK PENYAKIT AWAL PAGI
(ALAHAN IBU MENGANDUNG)
DELIMA MENCANTIK DAN MERAWAT KULIT KEPELBAGAIAN VITAMIN
Delima mengandungi ‘potassium’ yang tinggi, selain dari mineral-mineral lain seperti fosfor, kalsium, besi, dan sodium, dan vitaman-vitamin A, B1, B2, B3, dan C. Bertindakbalas bersama sodium, ‘potassium’ mengatur ekuilibrium air tubuh dan menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya). Dengan memelihara keseimbangan kadar potassium-sodium, buah ini juga menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung), mencegah edema, dan mengurangi kadar gula yang beredar di dalam darah (ibu yang baru pertama kali hamil atau lebih dari 3 kali kehamilan). Delima menghilangkan rasa letih otot dan memungkinkannya bergerak dengan mudah, dan juga menguatkan jantung.