Sunday, 25 March 2012

Rindu Pada Nya

Assalam....

mesti korang terkejut bila baca entry "Rindu Pada Nya" kan... saje je post tajuk camni...bukan pe sekarang nim aku tersangat rindukan anakanda ku Afina...sekarang Afina berada kat kampong oyangnya di kampong Padang Tenggala, Bota Kanan Perak... Afina balik kampong dengan opah dan tok wan nya sempena majlis kenduri kawen mak sedara fina ...Nadiah...hehehe...aku dan inchik asben akan pulang ke kampong hujung minggu nim 29 hb Mac 2012...hehe inchik asben dan aku xleh cuti nak balik awal...lagipon xpe majlis kawen tuh 31hb..

rasa rindu plak bila si kecil xde disisi...suasana jadi lain sebab biasenya bila pulang keje selalunya si kecil yang sambut sambil berkata " mama...mama adik rindu mama..." huhu...Afina seorang anak yang lincah dan chumel..bila dia tiada disisi terasa sunyi...dialah permata hati ku ...

Afina Permata Hatiku.

Anakku ........
 engkaulah buah hatiku.
Kasih sayangku padamu tak terkikis oleh waktu.
Ku selalu memandang wajahmu yang damai ....
Ketika engkau sedang tidur.
Aku tersenyum melihat senyummu, engkau pasti bermimpi indah.
Anakku ........
Aku selalu merasa bahagia mendengar ceria candamu,
Aku sering merasa cemas mendengar langkahmu berlari, takut engkau terjatuh.
Jantungku berdegup mendengar isak tangismu.
Aku tak ingin kau bersedih, aku tak ingin engkau dilanda nestapa. 

Tuesday, 20 March 2012

Jangan hanya sekadar tengok jew citer NARUTO




jadilah seperti naruto yg xpernah putus asa 

jadilah seperti sasuke yg menuntut kebenaran smula
jadilah seperti kakashi yg tenang dalam setiap keadaan
jadila seperti sakura yg amat mengambil berat ttg rakan2nya..
jadilah cam hinata yg tulus mencintai seseorg...

knp kita x amek sifat naruto
dlm berdakwah xknl putus asa?
knp kita x ame sifat sasuke
yg bangkit penuh keberanian menuntut kebenaran 
demi agama kita?
knp kita x jadi seperti kakashi yg tak tergopoh2
dlm menyelesaikan stiap masalah??
knp kita xjdi sperti sakura yg risaukan rakannya
dan lakukan itu utk saudara seislam kita?
knp kita xjadi sperti hinata
yg berusaha membuktikan cintanya dgn melindungi org yg dicintainya??

jgnlah hanya menonton saja tpi amek iktibar yg baik dri mrk ^____^ 

Sunday, 18 March 2012

Pomepure Dihatiku..

Assalam semua para pembaca,,, .Kopi Delima Pomepure "Pomecafe" mengaum di Shanghai, China...produk Malaysia berjaya menerobosi Pasaran Tanah Besar. pada entry kali ini saya ingin perkenalkan kopi Pomecafe utk pasaran Tanah Besar, China... Warna kotak pomecafe berlainan dari pasaran tempatan iaitu warna coklat...dan rasanya sedikit "kaw" atau kuat berbanding dgn pasaran tempatan...tp khasiatnya tetap sama ..

.Jom Bersama Pomepure badan sihat Poket Lebat
‎100% PURE PRESS NATURAL POMEGRANATE....NOTHING ADD OR TAKEN


ini plak Equipment untuk mengesan status kesihatan terkini..POMCheck.. Alat ini dapat mengesan kesihatan badan sesorang dengan denyutan nadi...Dengan menggunakan alat ini, kita dapat mengetahui kesihatan dalaman, ketebalan lemak, jantung, buah pinggang, mata, hati, kekuatan tulang, sistem imuninasi dan lain-lain yg terdapat pada badan kita...


Artikel di bawa ini menceritakan tentang kebaikan jus delima dalam membantu melindungi jantung dan mencegah kanser.. Sperti yang kita semua sedia maklum buah delima mengandungi banyak manfaat dan khasiat yang tersembunyi... Di dalam sebiji buah delima terdapat 1001 rahsia yang tersembunyi...

Tahukah anda bahawa buah delima mempunyai khasiat yang jarang diketahui oleh kebanyakan orang? Ia adalah buah syurga dan diberitakan di dalam Al-Quran sebanyak 3 kali. Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun dahulu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran).

Buah delima menjadi simbol kesuburan bagi perkahwinan masyarakat di Timur Tengah. Manakala dalam agama Kristian, buah delima menjadi simbol kebangkitan semula dan kehidupan yang kekal serta dalam agama Buddha, buah delima dikatakan buah yang berkat selain daripada buah limau dan pic. Di China pula, buah delima menjadi satu simbol kesuburan, rezeki yang melimpah ruah, keturunan yang ramai dan masa depan yang diberkati.

Namun, dalam Islam, buah delima merupakan salah satu buah yang terdapat di dalam syurga yang dikurniakan Allah sebagai rezeki yang boleh dinikmati oleh umat manusia yang menunjukkan tanda- tanda kekuasaanNya sebagaimana yang termaktub dalam firmanNya di dalam surah al An’am ayat 99 dan ayat 141.


Let drink pure pomegranate juice "POMEPURE"




Mengikut sejarah, buah delima secara tradisionalnya melambangkan kesuburan. Buah delima telah ditanam di Mesir sebelum zaman Nabi Musa. Ia telah ditemui di lembah Indus pada zaman awal dan terdapat perkataan Sanskrit untuk delima.

Antara Khasiat Buah Delima ialah:
  • Melawan penyakit gout
  • Mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
  • Merawat ‘sinus’
  • Meningkatkan tenaga
  • Menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan keracunan badan
  • Mengatasi penyakit anemia dengan membekalkan zat besi yang secukupnya
  • Menormalkan fungsi hati
  • Menstabilkan peredaran darah
  • Merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
  • Mencuci darah kotor
  • Antioksida yang tinggi
  • Menstabilkan paras kolesterol
  • Mencegah penyakit jantung
  • Mencegah penyakit barah
  • Merangsang tenaga batin

Jika kita lihat pada khasiat buah delima banyak penyakit yang boleh dirawat melaluinya. Amalan minum pati delima setiap hari akan mengurangkan risiko penyakit yang berbahaya.

Jika anda ingin mendapatkan pati buah delima yang diambil dari 100% perahan buah delima tulen anda boleh dapatkannya melalui url berikut http://www.facebook.com/JusDelimaPomepure . Ia adalah jus yang diimport dari Turkey.

Thursday, 15 March 2012

OFFER !! OFFER !! siapa cepat dia dapat.....

PAKEJ 1



314ml

Harga : RM58


OFFER!! OFFER!!

2 Botol Pomepure Organic
+
1 Botol Pomepure Fruit Fusion
= RM150 SAHAJA!!
(Normal Price RM181) 

PERCUMA KEAHLIAN!!

(Harga OFFER tidak termasuk kos penghantaran)


Jus delima Organik Pompure diproses mengikut piawaian pengeluaran antarabangsa, iaitu ditanam tanpa penggunaan racun perosak dan baja kimia, maka bebas dari pencemaran akibat sisa manusia atau industri serta diproses tanpa sinaran pengion ataupun bahan tambah. Jus delima organik Pompure juga tidak diubah suai genetik. Jus Delima Organik Pompure adalah makanan yang dihasilkan dari mula hingga akhir tanpa menggunakan racun serangga atau bahan kimia berbahaya. Kanak-kanak orang dewasa atau ibu mengandung, mereka boleh mengambil Jus Delima Pompure ini. Jus Delima organik Pompure lazimnya dihasilkan berdasarkan standard produksi yang dikawal ketat untuk menjamin mutu makanan berkenaan.

Paling memberangsangkan, Jus Delima Organik Pompure kaya dengan vitamin, garam galian dan serat serta berupaya menyimpan nutrien untuk jangka masa yang lebih lama. Pengambilan makanan gaya sihat dengan makanan organik dan buah akan menjadikan badan mempunyai daya tahan terhadap penyakit selain membekalkan nutrien yang tinggi untuk melawan jangkitan.

Kelebihan Makanan Organik:
1. Memiliki antioksida 50% yang lebih banyak.
2. Rasa yang lebih Lazat
3. Lebih baik untuk bayi dan anak - anak


314ml

Harga : RM65
Kandungan:
- 50% pomepure
- 10% bilberry juice
- 10% blackberry
- 10% cherry
- 10% rasberry
- 10% mullberry

OFFER!! OFFER!!

2 Botol Pomepure Organic
+
1 Botol Pomepure Fruit Fusion
= RM150 SAHAJA!!
(Normal Price RM181) 

PERCUMA KEAHLIAN!!

(Harga OFFER tidak termasuk kos penghantaran)


 POMEPURE FRUIT FUSION!
                                  100% Perahan dari buah-buahan.
                                   Sangat baik untuk kesihatan!!


Delima mengandungi khasiat yang tinggi dan kaya dengan zat sodium, riboflavin, tannins, polyphenols, anthocyanins, vitamin C, kalsium dan fosforus. Delima juga merupakan sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi melawan penyakit jantung, tekanan darah tinggi, lemah tenaga batin, kanser prostat, kanser payudara, kanser usus, leukimia dan melambatkan proses penuaan. Selain itu khasiat Delima juga mampu membantu mengurangkan berat badan, mengurangkan risiko penyakit kencing manis, melindungi otak bayi dan ibu mengandung, mengurangkan batuk dan asthma serta membantu menstabilkan paras kolesterol.

Kandungan Buah Berry dalam Jus Fruit Fusion .

1. MULBERRY

- Kandungan anthocyanin dalam Mulberry ternyata banyak manfaatnya bagi kesihatan dengan fungsi antioksida . Mulberry memiliki fungsi menambah darah yang sangat berguna bagi penderita anemia, imsomnia, pening, tekanan darah tang rendah, pemulihan kesihatan dan jantung berdebar serta penyakit kronik hati. Mulberry juga mengandungi banyak mineral, kalsium, potasium, magnesium, fosforus, zat besi dan vitamin yang dapat membantu mengubati penyakit kronik yang disebabkan masalah pencernaan dan merangsang pengeluaran cairan perut, memperkuatkan kemampuan pencernaan dan membaiki nafsu makan.




2. CHERRY


- Cherry kaya dengan potassium yang mengatur tekanan darah, serat pencegah kanser, dan berbagai nutrisi yang berkhasiat. Selain itu, cherry membantu mencegah penyakit jantung, tekanan darah tinggi, dapat menolong penyakit diabetes, membantu meningkatkan kekebalan dan mengurangkan risiko gangguan pernafasan seperti demam dan selsema . " Sedabgkan serat byah cherry yang tinggi terdapat pada kulitnya " Felicia Busch, penulis the New Nutrition from Antioxidants to Zucchini.

3. BILBERRY

- Bilberry mengandungi anthocyanosides yang berfungsi memperkuatkan dinding salur darah untuk membantu memperbaiki pengaliran darah melalui kapilari darah kecil yang menyelubungi mata uga dapat memperkuatkan kologen iaitu protein yang memberi sokongan kepada tisu-tisu penghubung dalam, mata. Selain itu, bilberry dapat membantu retina mata dengan cara ia menukar keadaan gelap atau terang dengan ketara. Ia membantu masalah rabun malam dengan menangkap gambaran dalam keadaan gelap ataupun apabila waktu terang keterlaluan. Bilberry mempunyai daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk pelbagai penyakit antaranya ialah tekanan darah tinggi, pembentukan kologen, bengkak sendi, haid tidak teratur, memperkuatkan kapilari dan pencegahan artistis reumatik penyakit jantung dan kanser .




4. BLACKBERRY

- Blackberry kaya dengan antioksida berjenis polyphenol dan omega 3 yang baik membantu menentang radikal bebas dalam tubuh dan membantu mengubati penyakit. Blakberry adalah sumber tenaga, pembersih darah yang sempurna dan melancarkan peredartan darah., sangat eektif untuk membuka saluran pernafasan yang tersumbat dan meredakan sakit tekak. Blackberry mendapatkan warna unggu tua dari antioksida ampuh " anthocyanin " yang dapat membantu menurunkan risiko strok , antung koroner dan kanser. Kaian menunjukkan ekstrak blackberry dapat membantu pertumbuhan sel baru . Bangsa Yunani kuno menyebut blackberry "gout berry" yang menggunakanya mengubati simptom gout.




5. RASPBERRY

- Raspberry mengandungi banyak kandungan antioksidan polyphenol seperti pigmen antosianin , vitamin c, vitamin B1, Vitamin B2 , vitamin B3, asid folat serta zat besi. Kandungan antioksidan dalam buah Raspberry sangat tinggi, hal ini disebabkan oleh tingginya kandungan "ellagic acid" ( dari elagotanin), quercetin, gallic acid, antosianin, sianidin, pelargonidin, kaemprerol dan salisilat acid. Raspberry juga bermanfaat untuk masalah haid kerana paras phytoestrogenya yang tinggi sehingga membantu mengatasi maslah kitaran haid yang tidak teratur , dan masalah monopause . Selain itu Raspberry membantu mengatasi masalah inflamasi , nyeri, kanser , penyakit jantung , diabetes , alergik serta gangguan penglihatan akibat tua.




PAKEJ 2 


1 Kotak = 20 Sachet x 25gm
Harga : RM30.00 (SM), RM33.00 (SS)

OFFER!! OFFER!!

6 Kotak Kopi Delima Pomecafe
@6 Papan Kopi Delima Pomecafe

=
 RM180 SAHAJA!!
 
PERCUMA KEAHLIAN!!

(Harga OFFER belum termasuk kos penghantaran) 

KOPI DELIMA POMEPURE adalah minuman harian istimewa yang diformulasi daripada Ekstrak Biji Delima serta herba terpilih yang bermutu tinggi yang diadun secara saintifik. Rasa yang asli serta berkhasiat sangat sesuai untuk dijadikan minuman tambahan dalam menu kesihatan kita semua.
“Pomepure”Pomegranate Coffe is a great tasting daily health drink specially formulated from Pomegranate Seed extract with selected quality herbs all scientifically blended to give you a distinctive and delicious drink to enjoy everyday.

Ramuan/Ingredients:
Ekstrak Biji Delima (Pomegranate Seed Extract),
Ekstrak Kurma (Dates Extract),
Ekstrak Habbatus Sauda (Nigella Sativia Extract),
Ekstrak Tongkat Ali (Eurycoma Longifolia Extract),
Ekstrak Ginseng (Ginseng Extract),
Ekstrak Kopi Arabica (Arabica Coffee Extract),
Gula Perang (Brown Sugar)
Krimer Bukan Tenusu (Non Dairy Creamer)

Cara Penyediaan: 
- Masukkan satu paket Kopi Delima Pomepure ke dalam cawan.
- Tuangkan 150ml air panas dan kacau hingga sebati.
- Sedia untuk diminum.
- Boleh juga minum bersama ais.

How to prepare:
Empty one sachet of “Pomepure”Pomegranate Coffee into a cup. Add 150ml of hot water and stir. Can be drink hot or cold.

Cadangan hidangan :1 atau 2 kali sehari
Serving Suggestion :1 or 2 cups per day

Wednesday, 14 March 2012

Tebaik... hebat.. Promosi sakan...

hebat dan terbaik..... ha kepada sesiapa yg menunggu peluang utk join jadi ahli pomepure, sekarang lah  peluang anda kerana pihak syarikat Gemilang Holdings Sdn Bhd sekarang lancar promosi terkini 1 Mac sehingga 30 April 2012. Rebutlah peluang anda sekarang!!!! hubungi saya dgn kadar segera...





ini satu lagi pegumuman penting.... kepada para ahli atau yg baru bercadang nak jadi ahli...disini saya nk buat pengumunan iaitu  phak kami akan menukarkan packaging lama kepada design yang baru...yang lebih kreatif, inovatif, tp bukan sensitif ok...cantik menarik pomepure memang daboom...hehehe


ok kepada sesape yang berminat, anda boleh isi borang tempahan di bawah ni ok...selamat maju jaya... khasiat hebat poket pon lebat....hehehe tagline kami...adios samigo...

Jus Delima Pomepure Terbaek!!!!

Dapatkan Jus Delima Pomepure sekarang!

Pakej 1 RM150 (2 botol Organic dan 1 botol Fusion)


Pakej 2 : 6 kotak Kopi Delima Pomepure RM180
Sila pilih pakej anda dan isi borang tempahan serta buat pembayaran seperti yang terdapat di blog ini...terima kasih atas sokongan anda..

Sunday, 11 March 2012

kesan SF Beauty..

kenapa sebahagian pengguna merasa tidak selesa akibat kesan merah, gelupas, gatal2 di awal penggunaan produk Sf Beauty? ini jawapannya:

-kerana kandungan asid buah yang terdapat pada sabun pembersih Sf Beauty dan krim malam nya yang bertindak membantu menanggalkan sel2 kulit mati pada wajah. Dalam beberapa keadaan, sel2 mati sebelum ini tidak gugur dengan sempurna lalu bercampur serta bertindan dengan sel2 baru, punca kepada kulit kusam, tona tidak sekata dan berjerawat. Inilah yang menyebabkan kulit menjadi pedih kerana keadaan lapisan sel2 yang bercampur aduk ini terangkat bersama. Namun ia bersifat sementara sahaja, kerana sel2 baru akan tumbuh lebih sihat dan segar. Apabila kulit mendapat lebih oksigen dan bernafas lebih sempurna, ia akan memberi peluang kepada jaringan kolagen semulajadi terbina secara optimum. Hasilnya wajah akan lebih lembab dan anjal secara semulaja. JGN RISAU SF BEAUTY TIADA BAHAN KIMIA!!!



RAMAI JUGA YG BRTANYA MENGAPA SLPAS PENGGUNAAN KOSMETIK..KULIT MEREKA DITUMBUHI JERAWAT.. TRDAPAT BEBERAPA FAKTOR TUMBUNHYA JERAWAT:

  •  Faktor hormon terutama untuk perempuan dalam lingkungan umur subur adalah punca utama masalah  jerawat. Majoritinya adalah dalam belasan tahun dan awal 20 'an. 
  •  Faktor seperti ahli keluarga yang banyak jerawat juga memainkan peranan.
  • Penggunaan pil perancang, ubat steroid, vitamin B12.
  •  Kosmetik, pakaian yang ketat atau apa saja yang menutup liang minyak memberi masalah jerawat di kulit.
  • Sesetengah dari jerawat timbul dari ketegangan dan stress emosi yang dihadapi setiap hari. Ini mungkin dari penghasilan minyak dan sebum dikulit yang bertambah.
  • Terdedah kepada asap dan bahan kimia atau faktor alam sekitar seperti cuaca panas.
~~ Kebanyakan jerawat akan hilang sendiri jika kulit sentiasa BERSIH dan SIHAT.. Oleh itu..disarankan penggunaan Beauty Soap 2-3 kali sehari utk memastikan kulit wajah kita bersih dari kekotoran..elakkan penggunaan makeup yg tebal atau berbedak tebal supaya liang pada kulit wajah tidak tersumbat dan menggalakkan pertumbuhan jerawat..=)

Saturday, 10 March 2012

Meh Berdiet dgn Salad...

Assalam para pembaca sekalian, 


Hari nim saya nak citer pasal kebaikan salad dlm amalan diet... Saya yakin ramai antara kita yang sedang berdiet atau tengah plan nak diet kan... Especially kaum pompuan...mesti nak body agar sentiasa slim dan cantek..
So pada entry kali nim saya nak citer pasal kebaikan salad.. 


Salad nim ade macam2, salad buah dan salad sayur..Hidangan salad bukan jew menjadi pilihan mereka yang menjaga berat badan malah ia semakin mendapat perhatian kerana ramai sedar ia mempunyai banyak kebaikan. Selain membantu mengurangkan paras kolesterol dan sembelit, pengambilan salad setiap hari mampu membekalkan mikro nutrien yang diperlukan badan.





Salad hijau memberi kesan yang baik pada penghadaman. Ini kerana sayuran ini kaya nutrien seperti vitamin A, asid folik, fiber, magnesium, potasium dan fosforus membuatkan perut terasa lebih kenyang sekali gus menurunkan berat badan.
Selain itu sayuran ini juga mengandungi beta karotin yang baik untuk sistem imunisasi dan mencegah kanser. Memakan sayur-sayuran setiap hari menjadikan badan lebih beralkali. Sebab jika kandungan asid terlalu tinggi dalam badan, penyakit akan mudah singgah dan memberi kesan buruk kepada kesihatan.
Bagi  yang mengalami gangguan tidur atau insomnia salad boleh menjadi penawarnya.
Menyedari kebaikan salad, sebaiknya makanan nim kita dijadikan hidangan wajib terutama pada waktu makan tengah hari dan malam. Selain membantu memperbaiki diet kita, campuran sayur-sayuran hijau ini mudah disediakan kerana tidak perlu dimasak.
SALAD BUAH

salad buah lagi senang nak buat..pilih buah yg sesuai potong dadu atau kecik2 pastu letak mayonis...simpan dalam peti sejuk sekejap pastu makan...memang sedap...saya selalu buat salad buah sebagai pengganti snack. sesuai dimakan time tengok tv, time terasa nak mengunyah kew.... kenyang tau walaupon hanya makan salad buah...Sebab dalam buah sudah terkandung karbohidrat, vitamin yg dapat memberi kita tenaga....
hehehe....(hmmm rasa macam nak buat salad buah lah balik umah nanti...) 
p/s: berdiet lah utk kesihatan dan utk memudahkan kite melakukan ibadat kerana Allah bukan kerana nak berfesyen...up to date ler katakan... ini peringatan utk diriku jua.hehehe....

Friday, 9 March 2012

jom try jus delima pomepure...

MARI DEKAT MARI RAPAT!! Jus oren..jus epal..jus tembikai biasa sgt da kite minum..acu terai Jus Delima Pomepure pulok..asli xdok bahan tambahan..peroh2 ambik air..ade jenis campuran mcm2 jenis Berry..pilih2..terai lu skali..nok royat suh beli METRO esok..x caye call testimoni..nok beli call stokis.




kalu tak moh beli mETRO pon xpo mugo kito ado wat iklan dale radio...radio THR.Gegar pantai timur ... dengar lah adik kakok blako lako neh... hehehe....setiap hari dale 4 kali sehari iklan pasal jus delima pomepure akan ke udara di radio...kito guna suara Abon pelawak terkenal tanah air utk buat iklan...terbaek ahh ambo kabor...




pas dengar radio atau bace Metro kalu berminat nok terai atau cuba jus nim bleh lah kontek ambo cni deh...layanan mesra akan diberikan pado anda sekalian... sekian dari ambo tukang nulis...heheh wassalam

Tuesday, 6 March 2012

the best hindi film for me actually...hehe



The story is about brothers Karan Singh (Salman Khan) and Arjun Singh (Shahrukh Khan) being raised by a single mother Durga Singh (Raakhee Gulzar) in a rural Indian village. One day, when the brothers visit their rich grandfather at his mansion for the first time in twenty years, they are killed by the jealous Durjan Singh (Amrish Puri), who wishes to own the mansion himself. Durga refuses to accept the loss of her sons, and goes to the temple to pray to the goddess Kali. That same night, they are reborn into separate city families as Ajay and Vijay. Durga continues to pray regularly at the shrine, often being mocked by Durjan Singh's family.

Ajay (Salman Khan as reincarnation of Karan) grows up to be a champion prizefighter, and uses the proceeds to buy medicine for his alcoholic father. One day, a businessman called Saxena (Ranjeet) offers him the money he needs. However, when Ajay arrives at the hospital, Ajay's father has already died, and he cremates his father, returning the remainder to Saxena. Out of debt, Ajay agrees to work for him.

Meanwhile, Vijay (Shahrukh Khan as the reincarnation of Arjun) has grown up with his benevolent uncle, and a stablehand (Johnny Lever), after the death of his parents. He is an extremely skilled horseman and slingshot user, and courts the smitten Sonia Saxena (Kajol), who has been sent by Saxena to learn riding, and is planned to marry Suraj, Durjan Singh's son.

When Vijay is discovered to be Sonia's secret love, her father decides to marry her as fast as possible. Vijay then attacks the engagement party, beats up Suraj. Ajay is then called to fight Vijay. After laying waste to each other, a lightning bolt prevents Vijay and Arjun from killing one another, and when Saxena returns with a shotgun and tries to kill Vijay, Ajay struggles and stops him, while shouting "Run Arjun run!". Vijay escapes, but Saxena has Ajay imprisoned.

Sonia vows to commit suicide, so Vijay and the stable hand, Linghaiyya (Johnny Lever) vow to rescue her. Upon arrival in the village, Vijay is recognized as Arjun by Durga and the entire village. Though initially Ajay refuses to believe that he is Karan, flashbacks to his previous death make him re-assume his identity as Karan, and the brothers are reunited with their mother. The battered brothers are reprimanded by Durjan Singh and Saxena, who refuse to believe the reincarnation. Karan and Arjun eventually kill all of their bandits, and Arjun shoots Suraj after a long struggle. Durjan vows to kill them in front of Durga, but they beat him and shoot him dead. Durga then garlands Durjan. Finally Arjun gets married to Sonia and Karan gets married to Bindiya at the temple.





Starring: Shahrukh Khan, Salman Khan, Kajol, Mamta Kulkarni.

Istilah makanan?? Kenapa kita TIDAK TAHU???

Istilah Makanan Yang Berkaitan Dengan Babi..

Mungkin ramai umat Islam tidak tahu bahawa label bertulis 'This product contain substance from porcine.Sebenarnya bermaksud 'Produk ini mengandungi bahan daripada babi. Selain itu, antara label yang kerap digunakan adalah 'The source of gelatin capsule is porcine' yang bermaksud 'Kapsul dari gelatin babi.

Berikut antara istilah sains yang digunakan dalam produk yang mengandungi unsur babi:

1. Pork:Istilah yang digunakan untuk daging babi di dalam masakan.

2. Swine:Istilah yang digunakan untuk keseluruhan kumpulan spesis babi.

3. Hog:Istilah untuk babi dewasa, berat melebihi 50 kg.

4. Boar:Babi liar.

5. Lard:Lemak babi yang digunakan bagi membuat minyak masak dan sabun.

6. Bacon:Daging haiwan yang disalai, termasuk babi.

7. Ham:Daging pada bahagian paha babi.

8. Sow:Istilah untuk babi betina dewasa (jarang digunakan).

9. Sow Milk:Susu babi.

10.Pig:Istilah umum untuk seekor babi atau sebenarnya bermaksud babi muda, berat kurang daripada 50 kg.

11.Porcine:Istilah yang digunakan untuk sesuatu yang berkaitan atau berasal daripada babi. Porcine sering digunakan di dalam bidang perubatan untuk menyatakan sumber yang berasal daripada babi.

Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara-saudara kita agar lebih berhati-hati..Moga Allah SWT akan membalas jasa baik anda dan semoga Allah memelihara kita di dunia dan di akhirat.
By: Wira Manir

New baby born from POMEPURE family....POMELIGHT

assalam....
pada entry kali nim...saya nk citer pasal produk terbaru keluaran pomepure... jeng jeng
jeng... mesti korang tak sabar nak tau kan.. klah..ini adalah produk keluaran terbaru syarikat
saye ( syarikat tempat saya bekerja lah )...




New baby born from POMEPURE family....POMELIGHT (Pomegranate Juice, Acai Berry Juice, Cranberry Juice, Raspberry Juice, Black berry Juice & Bilberry Juice)..Coming to Malaysia on July 2012...

ni plak gambar packging terbaru Jus Pomepure


New touch and improvement packaging POMEPURE. 
"Pure Juice Pure Health Pure Wealth

amacam lawa tak??? hehehe....so pada sesape yang nak try jus delima pomepure nim leh lah kontek saya k.. jus delima pomepure memang terbaek tuk kesihatan..ia dapat membantu memulihkan kesihatan kiter...tp jangan isau produk pomepure nim dijamin halal sebab ia 100% dari buah delima buah dari syurga utk umat manusia manfaatkannya...(cewahhhh ayat kemasss bohhh)

untuk malumat lanjut boleh layari website kami di http://pomepureasia.com semua info pasal produk, testimoni, harga, khasiat dam mcm2 bekenaan dgn Pomepure ade kat dalam website tuh... tunggu you'll search and click jew hehehe...

klah time to works...ni pon curi2 jew hapdet blog nim...hahaha ..k wassalam...

Monday, 5 March 2012

APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH

Mungkin ibu lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita.Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga.

Saat kita sudah di percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kepercayaannya...Maka ayah lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah menghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayah pun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan dia pun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali dtg untuk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita..

Sunday, 25 March 2012

Rindu Pada Nya

Assalam....

mesti korang terkejut bila baca entry "Rindu Pada Nya" kan... saje je post tajuk camni...bukan pe sekarang nim aku tersangat rindukan anakanda ku Afina...sekarang Afina berada kat kampong oyangnya di kampong Padang Tenggala, Bota Kanan Perak... Afina balik kampong dengan opah dan tok wan nya sempena majlis kenduri kawen mak sedara fina ...Nadiah...hehehe...aku dan inchik asben akan pulang ke kampong hujung minggu nim 29 hb Mac 2012...hehe inchik asben dan aku xleh cuti nak balik awal...lagipon xpe majlis kawen tuh 31hb..

rasa rindu plak bila si kecil xde disisi...suasana jadi lain sebab biasenya bila pulang keje selalunya si kecil yang sambut sambil berkata " mama...mama adik rindu mama..." huhu...Afina seorang anak yang lincah dan chumel..bila dia tiada disisi terasa sunyi...dialah permata hati ku ...

Afina Permata Hatiku.

Anakku ........
 engkaulah buah hatiku.
Kasih sayangku padamu tak terkikis oleh waktu.
Ku selalu memandang wajahmu yang damai ....
Ketika engkau sedang tidur.
Aku tersenyum melihat senyummu, engkau pasti bermimpi indah.
Anakku ........
Aku selalu merasa bahagia mendengar ceria candamu,
Aku sering merasa cemas mendengar langkahmu berlari, takut engkau terjatuh.
Jantungku berdegup mendengar isak tangismu.
Aku tak ingin kau bersedih, aku tak ingin engkau dilanda nestapa. 

Tuesday, 20 March 2012

Jangan hanya sekadar tengok jew citer NARUTO




jadilah seperti naruto yg xpernah putus asa 

jadilah seperti sasuke yg menuntut kebenaran smula
jadilah seperti kakashi yg tenang dalam setiap keadaan
jadila seperti sakura yg amat mengambil berat ttg rakan2nya..
jadilah cam hinata yg tulus mencintai seseorg...

knp kita x amek sifat naruto
dlm berdakwah xknl putus asa?
knp kita x ame sifat sasuke
yg bangkit penuh keberanian menuntut kebenaran 
demi agama kita?
knp kita x jadi seperti kakashi yg tak tergopoh2
dlm menyelesaikan stiap masalah??
knp kita xjdi sperti sakura yg risaukan rakannya
dan lakukan itu utk saudara seislam kita?
knp kita xjadi sperti hinata
yg berusaha membuktikan cintanya dgn melindungi org yg dicintainya??

jgnlah hanya menonton saja tpi amek iktibar yg baik dri mrk ^____^ 

Sunday, 18 March 2012

Pomepure Dihatiku..

Assalam semua para pembaca,,, .Kopi Delima Pomepure "Pomecafe" mengaum di Shanghai, China...produk Malaysia berjaya menerobosi Pasaran Tanah Besar. pada entry kali ini saya ingin perkenalkan kopi Pomecafe utk pasaran Tanah Besar, China... Warna kotak pomecafe berlainan dari pasaran tempatan iaitu warna coklat...dan rasanya sedikit "kaw" atau kuat berbanding dgn pasaran tempatan...tp khasiatnya tetap sama ..

.Jom Bersama Pomepure badan sihat Poket Lebat
‎100% PURE PRESS NATURAL POMEGRANATE....NOTHING ADD OR TAKEN


ini plak Equipment untuk mengesan status kesihatan terkini..POMCheck.. Alat ini dapat mengesan kesihatan badan sesorang dengan denyutan nadi...Dengan menggunakan alat ini, kita dapat mengetahui kesihatan dalaman, ketebalan lemak, jantung, buah pinggang, mata, hati, kekuatan tulang, sistem imuninasi dan lain-lain yg terdapat pada badan kita...


Artikel di bawa ini menceritakan tentang kebaikan jus delima dalam membantu melindungi jantung dan mencegah kanser.. Sperti yang kita semua sedia maklum buah delima mengandungi banyak manfaat dan khasiat yang tersembunyi... Di dalam sebiji buah delima terdapat 1001 rahsia yang tersembunyi...

Tahukah anda bahawa buah delima mempunyai khasiat yang jarang diketahui oleh kebanyakan orang? Ia adalah buah syurga dan diberitakan di dalam Al-Quran sebanyak 3 kali. Khasiat perubatan delima sudah dijumpai sejak 8000 tahun dahulu oleh masyarakat Parsi Purba (Iran).

Buah delima menjadi simbol kesuburan bagi perkahwinan masyarakat di Timur Tengah. Manakala dalam agama Kristian, buah delima menjadi simbol kebangkitan semula dan kehidupan yang kekal serta dalam agama Buddha, buah delima dikatakan buah yang berkat selain daripada buah limau dan pic. Di China pula, buah delima menjadi satu simbol kesuburan, rezeki yang melimpah ruah, keturunan yang ramai dan masa depan yang diberkati.

Namun, dalam Islam, buah delima merupakan salah satu buah yang terdapat di dalam syurga yang dikurniakan Allah sebagai rezeki yang boleh dinikmati oleh umat manusia yang menunjukkan tanda- tanda kekuasaanNya sebagaimana yang termaktub dalam firmanNya di dalam surah al An’am ayat 99 dan ayat 141.


Let drink pure pomegranate juice "POMEPURE"




Mengikut sejarah, buah delima secara tradisionalnya melambangkan kesuburan. Buah delima telah ditanam di Mesir sebelum zaman Nabi Musa. Ia telah ditemui di lembah Indus pada zaman awal dan terdapat perkataan Sanskrit untuk delima.

Antara Khasiat Buah Delima ialah:
  • Melawan penyakit gout
  • Mengurangkan batuk dan menghilangkan kahak
  • Merawat ‘sinus’
  • Meningkatkan tenaga
  • Menguatkan sistem penghadaman, membersihkan usus dan mengeluarkan keracunan badan
  • Mengatasi penyakit anemia dengan membekalkan zat besi yang secukupnya
  • Menormalkan fungsi hati
  • Menstabilkan peredaran darah
  • Merawat cirit birit, sakit telinga, pandangan kabur, sakit gusi
  • Mencuci darah kotor
  • Antioksida yang tinggi
  • Menstabilkan paras kolesterol
  • Mencegah penyakit jantung
  • Mencegah penyakit barah
  • Merangsang tenaga batin

Jika kita lihat pada khasiat buah delima banyak penyakit yang boleh dirawat melaluinya. Amalan minum pati delima setiap hari akan mengurangkan risiko penyakit yang berbahaya.

Jika anda ingin mendapatkan pati buah delima yang diambil dari 100% perahan buah delima tulen anda boleh dapatkannya melalui url berikut http://www.facebook.com/JusDelimaPomepure . Ia adalah jus yang diimport dari Turkey.

Thursday, 15 March 2012

OFFER !! OFFER !! siapa cepat dia dapat.....

PAKEJ 1



314ml

Harga : RM58


OFFER!! OFFER!!

2 Botol Pomepure Organic
+
1 Botol Pomepure Fruit Fusion
= RM150 SAHAJA!!
(Normal Price RM181) 

PERCUMA KEAHLIAN!!

(Harga OFFER tidak termasuk kos penghantaran)


Jus delima Organik Pompure diproses mengikut piawaian pengeluaran antarabangsa, iaitu ditanam tanpa penggunaan racun perosak dan baja kimia, maka bebas dari pencemaran akibat sisa manusia atau industri serta diproses tanpa sinaran pengion ataupun bahan tambah. Jus delima organik Pompure juga tidak diubah suai genetik. Jus Delima Organik Pompure adalah makanan yang dihasilkan dari mula hingga akhir tanpa menggunakan racun serangga atau bahan kimia berbahaya. Kanak-kanak orang dewasa atau ibu mengandung, mereka boleh mengambil Jus Delima Pompure ini. Jus Delima organik Pompure lazimnya dihasilkan berdasarkan standard produksi yang dikawal ketat untuk menjamin mutu makanan berkenaan.

Paling memberangsangkan, Jus Delima Organik Pompure kaya dengan vitamin, garam galian dan serat serta berupaya menyimpan nutrien untuk jangka masa yang lebih lama. Pengambilan makanan gaya sihat dengan makanan organik dan buah akan menjadikan badan mempunyai daya tahan terhadap penyakit selain membekalkan nutrien yang tinggi untuk melawan jangkitan.

Kelebihan Makanan Organik:
1. Memiliki antioksida 50% yang lebih banyak.
2. Rasa yang lebih Lazat
3. Lebih baik untuk bayi dan anak - anak


314ml

Harga : RM65
Kandungan:
- 50% pomepure
- 10% bilberry juice
- 10% blackberry
- 10% cherry
- 10% rasberry
- 10% mullberry

OFFER!! OFFER!!

2 Botol Pomepure Organic
+
1 Botol Pomepure Fruit Fusion
= RM150 SAHAJA!!
(Normal Price RM181) 

PERCUMA KEAHLIAN!!

(Harga OFFER tidak termasuk kos penghantaran)


 POMEPURE FRUIT FUSION!
                                  100% Perahan dari buah-buahan.
                                   Sangat baik untuk kesihatan!!


Delima mengandungi khasiat yang tinggi dan kaya dengan zat sodium, riboflavin, tannins, polyphenols, anthocyanins, vitamin C, kalsium dan fosforus. Delima juga merupakan sejenis penawar kerana kandungan antioksidan yang tinggi bagi melawan penyakit jantung, tekanan darah tinggi, lemah tenaga batin, kanser prostat, kanser payudara, kanser usus, leukimia dan melambatkan proses penuaan. Selain itu khasiat Delima juga mampu membantu mengurangkan berat badan, mengurangkan risiko penyakit kencing manis, melindungi otak bayi dan ibu mengandung, mengurangkan batuk dan asthma serta membantu menstabilkan paras kolesterol.

Kandungan Buah Berry dalam Jus Fruit Fusion .

1. MULBERRY

- Kandungan anthocyanin dalam Mulberry ternyata banyak manfaatnya bagi kesihatan dengan fungsi antioksida . Mulberry memiliki fungsi menambah darah yang sangat berguna bagi penderita anemia, imsomnia, pening, tekanan darah tang rendah, pemulihan kesihatan dan jantung berdebar serta penyakit kronik hati. Mulberry juga mengandungi banyak mineral, kalsium, potasium, magnesium, fosforus, zat besi dan vitamin yang dapat membantu mengubati penyakit kronik yang disebabkan masalah pencernaan dan merangsang pengeluaran cairan perut, memperkuatkan kemampuan pencernaan dan membaiki nafsu makan.




2. CHERRY


- Cherry kaya dengan potassium yang mengatur tekanan darah, serat pencegah kanser, dan berbagai nutrisi yang berkhasiat. Selain itu, cherry membantu mencegah penyakit jantung, tekanan darah tinggi, dapat menolong penyakit diabetes, membantu meningkatkan kekebalan dan mengurangkan risiko gangguan pernafasan seperti demam dan selsema . " Sedabgkan serat byah cherry yang tinggi terdapat pada kulitnya " Felicia Busch, penulis the New Nutrition from Antioxidants to Zucchini.

3. BILBERRY

- Bilberry mengandungi anthocyanosides yang berfungsi memperkuatkan dinding salur darah untuk membantu memperbaiki pengaliran darah melalui kapilari darah kecil yang menyelubungi mata uga dapat memperkuatkan kologen iaitu protein yang memberi sokongan kepada tisu-tisu penghubung dalam, mata. Selain itu, bilberry dapat membantu retina mata dengan cara ia menukar keadaan gelap atau terang dengan ketara. Ia membantu masalah rabun malam dengan menangkap gambaran dalam keadaan gelap ataupun apabila waktu terang keterlaluan. Bilberry mempunyai daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk pelbagai penyakit antaranya ialah tekanan darah tinggi, pembentukan kologen, bengkak sendi, haid tidak teratur, memperkuatkan kapilari dan pencegahan artistis reumatik penyakit jantung dan kanser .




4. BLACKBERRY

- Blackberry kaya dengan antioksida berjenis polyphenol dan omega 3 yang baik membantu menentang radikal bebas dalam tubuh dan membantu mengubati penyakit. Blakberry adalah sumber tenaga, pembersih darah yang sempurna dan melancarkan peredartan darah., sangat eektif untuk membuka saluran pernafasan yang tersumbat dan meredakan sakit tekak. Blackberry mendapatkan warna unggu tua dari antioksida ampuh " anthocyanin " yang dapat membantu menurunkan risiko strok , antung koroner dan kanser. Kaian menunjukkan ekstrak blackberry dapat membantu pertumbuhan sel baru . Bangsa Yunani kuno menyebut blackberry "gout berry" yang menggunakanya mengubati simptom gout.




5. RASPBERRY

- Raspberry mengandungi banyak kandungan antioksidan polyphenol seperti pigmen antosianin , vitamin c, vitamin B1, Vitamin B2 , vitamin B3, asid folat serta zat besi. Kandungan antioksidan dalam buah Raspberry sangat tinggi, hal ini disebabkan oleh tingginya kandungan "ellagic acid" ( dari elagotanin), quercetin, gallic acid, antosianin, sianidin, pelargonidin, kaemprerol dan salisilat acid. Raspberry juga bermanfaat untuk masalah haid kerana paras phytoestrogenya yang tinggi sehingga membantu mengatasi maslah kitaran haid yang tidak teratur , dan masalah monopause . Selain itu Raspberry membantu mengatasi masalah inflamasi , nyeri, kanser , penyakit jantung , diabetes , alergik serta gangguan penglihatan akibat tua.




PAKEJ 2 


1 Kotak = 20 Sachet x 25gm
Harga : RM30.00 (SM), RM33.00 (SS)

OFFER!! OFFER!!

6 Kotak Kopi Delima Pomecafe
@6 Papan Kopi Delima Pomecafe

=
 RM180 SAHAJA!!
 
PERCUMA KEAHLIAN!!

(Harga OFFER belum termasuk kos penghantaran) 

KOPI DELIMA POMEPURE adalah minuman harian istimewa yang diformulasi daripada Ekstrak Biji Delima serta herba terpilih yang bermutu tinggi yang diadun secara saintifik. Rasa yang asli serta berkhasiat sangat sesuai untuk dijadikan minuman tambahan dalam menu kesihatan kita semua.
“Pomepure”Pomegranate Coffe is a great tasting daily health drink specially formulated from Pomegranate Seed extract with selected quality herbs all scientifically blended to give you a distinctive and delicious drink to enjoy everyday.

Ramuan/Ingredients:
Ekstrak Biji Delima (Pomegranate Seed Extract),
Ekstrak Kurma (Dates Extract),
Ekstrak Habbatus Sauda (Nigella Sativia Extract),
Ekstrak Tongkat Ali (Eurycoma Longifolia Extract),
Ekstrak Ginseng (Ginseng Extract),
Ekstrak Kopi Arabica (Arabica Coffee Extract),
Gula Perang (Brown Sugar)
Krimer Bukan Tenusu (Non Dairy Creamer)

Cara Penyediaan: 
- Masukkan satu paket Kopi Delima Pomepure ke dalam cawan.
- Tuangkan 150ml air panas dan kacau hingga sebati.
- Sedia untuk diminum.
- Boleh juga minum bersama ais.

How to prepare:
Empty one sachet of “Pomepure”Pomegranate Coffee into a cup. Add 150ml of hot water and stir. Can be drink hot or cold.

Cadangan hidangan :1 atau 2 kali sehari
Serving Suggestion :1 or 2 cups per day

Wednesday, 14 March 2012

Tebaik... hebat.. Promosi sakan...

hebat dan terbaik..... ha kepada sesiapa yg menunggu peluang utk join jadi ahli pomepure, sekarang lah  peluang anda kerana pihak syarikat Gemilang Holdings Sdn Bhd sekarang lancar promosi terkini 1 Mac sehingga 30 April 2012. Rebutlah peluang anda sekarang!!!! hubungi saya dgn kadar segera...





ini satu lagi pegumuman penting.... kepada para ahli atau yg baru bercadang nak jadi ahli...disini saya nk buat pengumunan iaitu  phak kami akan menukarkan packaging lama kepada design yang baru...yang lebih kreatif, inovatif, tp bukan sensitif ok...cantik menarik pomepure memang daboom...hehehe


ok kepada sesape yang berminat, anda boleh isi borang tempahan di bawah ni ok...selamat maju jaya... khasiat hebat poket pon lebat....hehehe tagline kami...adios samigo...

Jus Delima Pomepure Terbaek!!!!

Dapatkan Jus Delima Pomepure sekarang!

Pakej 1 RM150 (2 botol Organic dan 1 botol Fusion)


Pakej 2 : 6 kotak Kopi Delima Pomepure RM180
Sila pilih pakej anda dan isi borang tempahan serta buat pembayaran seperti yang terdapat di blog ini...terima kasih atas sokongan anda..

Sunday, 11 March 2012

kesan SF Beauty..

kenapa sebahagian pengguna merasa tidak selesa akibat kesan merah, gelupas, gatal2 di awal penggunaan produk Sf Beauty? ini jawapannya:

-kerana kandungan asid buah yang terdapat pada sabun pembersih Sf Beauty dan krim malam nya yang bertindak membantu menanggalkan sel2 kulit mati pada wajah. Dalam beberapa keadaan, sel2 mati sebelum ini tidak gugur dengan sempurna lalu bercampur serta bertindan dengan sel2 baru, punca kepada kulit kusam, tona tidak sekata dan berjerawat. Inilah yang menyebabkan kulit menjadi pedih kerana keadaan lapisan sel2 yang bercampur aduk ini terangkat bersama. Namun ia bersifat sementara sahaja, kerana sel2 baru akan tumbuh lebih sihat dan segar. Apabila kulit mendapat lebih oksigen dan bernafas lebih sempurna, ia akan memberi peluang kepada jaringan kolagen semulajadi terbina secara optimum. Hasilnya wajah akan lebih lembab dan anjal secara semulaja. JGN RISAU SF BEAUTY TIADA BAHAN KIMIA!!!



RAMAI JUGA YG BRTANYA MENGAPA SLPAS PENGGUNAAN KOSMETIK..KULIT MEREKA DITUMBUHI JERAWAT.. TRDAPAT BEBERAPA FAKTOR TUMBUNHYA JERAWAT:

  •  Faktor hormon terutama untuk perempuan dalam lingkungan umur subur adalah punca utama masalah  jerawat. Majoritinya adalah dalam belasan tahun dan awal 20 'an. 
  •  Faktor seperti ahli keluarga yang banyak jerawat juga memainkan peranan.
  • Penggunaan pil perancang, ubat steroid, vitamin B12.
  •  Kosmetik, pakaian yang ketat atau apa saja yang menutup liang minyak memberi masalah jerawat di kulit.
  • Sesetengah dari jerawat timbul dari ketegangan dan stress emosi yang dihadapi setiap hari. Ini mungkin dari penghasilan minyak dan sebum dikulit yang bertambah.
  • Terdedah kepada asap dan bahan kimia atau faktor alam sekitar seperti cuaca panas.
~~ Kebanyakan jerawat akan hilang sendiri jika kulit sentiasa BERSIH dan SIHAT.. Oleh itu..disarankan penggunaan Beauty Soap 2-3 kali sehari utk memastikan kulit wajah kita bersih dari kekotoran..elakkan penggunaan makeup yg tebal atau berbedak tebal supaya liang pada kulit wajah tidak tersumbat dan menggalakkan pertumbuhan jerawat..=)

Saturday, 10 March 2012

Meh Berdiet dgn Salad...

Assalam para pembaca sekalian, 


Hari nim saya nak citer pasal kebaikan salad dlm amalan diet... Saya yakin ramai antara kita yang sedang berdiet atau tengah plan nak diet kan... Especially kaum pompuan...mesti nak body agar sentiasa slim dan cantek..
So pada entry kali nim saya nak citer pasal kebaikan salad.. 


Salad nim ade macam2, salad buah dan salad sayur..Hidangan salad bukan jew menjadi pilihan mereka yang menjaga berat badan malah ia semakin mendapat perhatian kerana ramai sedar ia mempunyai banyak kebaikan. Selain membantu mengurangkan paras kolesterol dan sembelit, pengambilan salad setiap hari mampu membekalkan mikro nutrien yang diperlukan badan.





Salad hijau memberi kesan yang baik pada penghadaman. Ini kerana sayuran ini kaya nutrien seperti vitamin A, asid folik, fiber, magnesium, potasium dan fosforus membuatkan perut terasa lebih kenyang sekali gus menurunkan berat badan.
Selain itu sayuran ini juga mengandungi beta karotin yang baik untuk sistem imunisasi dan mencegah kanser. Memakan sayur-sayuran setiap hari menjadikan badan lebih beralkali. Sebab jika kandungan asid terlalu tinggi dalam badan, penyakit akan mudah singgah dan memberi kesan buruk kepada kesihatan.
Bagi  yang mengalami gangguan tidur atau insomnia salad boleh menjadi penawarnya.
Menyedari kebaikan salad, sebaiknya makanan nim kita dijadikan hidangan wajib terutama pada waktu makan tengah hari dan malam. Selain membantu memperbaiki diet kita, campuran sayur-sayuran hijau ini mudah disediakan kerana tidak perlu dimasak.
SALAD BUAH

salad buah lagi senang nak buat..pilih buah yg sesuai potong dadu atau kecik2 pastu letak mayonis...simpan dalam peti sejuk sekejap pastu makan...memang sedap...saya selalu buat salad buah sebagai pengganti snack. sesuai dimakan time tengok tv, time terasa nak mengunyah kew.... kenyang tau walaupon hanya makan salad buah...Sebab dalam buah sudah terkandung karbohidrat, vitamin yg dapat memberi kita tenaga....
hehehe....(hmmm rasa macam nak buat salad buah lah balik umah nanti...) 
p/s: berdiet lah utk kesihatan dan utk memudahkan kite melakukan ibadat kerana Allah bukan kerana nak berfesyen...up to date ler katakan... ini peringatan utk diriku jua.hehehe....

Friday, 9 March 2012

jom try jus delima pomepure...

MARI DEKAT MARI RAPAT!! Jus oren..jus epal..jus tembikai biasa sgt da kite minum..acu terai Jus Delima Pomepure pulok..asli xdok bahan tambahan..peroh2 ambik air..ade jenis campuran mcm2 jenis Berry..pilih2..terai lu skali..nok royat suh beli METRO esok..x caye call testimoni..nok beli call stokis.




kalu tak moh beli mETRO pon xpo mugo kito ado wat iklan dale radio...radio THR.Gegar pantai timur ... dengar lah adik kakok blako lako neh... hehehe....setiap hari dale 4 kali sehari iklan pasal jus delima pomepure akan ke udara di radio...kito guna suara Abon pelawak terkenal tanah air utk buat iklan...terbaek ahh ambo kabor...




pas dengar radio atau bace Metro kalu berminat nok terai atau cuba jus nim bleh lah kontek ambo cni deh...layanan mesra akan diberikan pado anda sekalian... sekian dari ambo tukang nulis...heheh wassalam

Tuesday, 6 March 2012

the best hindi film for me actually...hehe



The story is about brothers Karan Singh (Salman Khan) and Arjun Singh (Shahrukh Khan) being raised by a single mother Durga Singh (Raakhee Gulzar) in a rural Indian village. One day, when the brothers visit their rich grandfather at his mansion for the first time in twenty years, they are killed by the jealous Durjan Singh (Amrish Puri), who wishes to own the mansion himself. Durga refuses to accept the loss of her sons, and goes to the temple to pray to the goddess Kali. That same night, they are reborn into separate city families as Ajay and Vijay. Durga continues to pray regularly at the shrine, often being mocked by Durjan Singh's family.

Ajay (Salman Khan as reincarnation of Karan) grows up to be a champion prizefighter, and uses the proceeds to buy medicine for his alcoholic father. One day, a businessman called Saxena (Ranjeet) offers him the money he needs. However, when Ajay arrives at the hospital, Ajay's father has already died, and he cremates his father, returning the remainder to Saxena. Out of debt, Ajay agrees to work for him.

Meanwhile, Vijay (Shahrukh Khan as the reincarnation of Arjun) has grown up with his benevolent uncle, and a stablehand (Johnny Lever), after the death of his parents. He is an extremely skilled horseman and slingshot user, and courts the smitten Sonia Saxena (Kajol), who has been sent by Saxena to learn riding, and is planned to marry Suraj, Durjan Singh's son.

When Vijay is discovered to be Sonia's secret love, her father decides to marry her as fast as possible. Vijay then attacks the engagement party, beats up Suraj. Ajay is then called to fight Vijay. After laying waste to each other, a lightning bolt prevents Vijay and Arjun from killing one another, and when Saxena returns with a shotgun and tries to kill Vijay, Ajay struggles and stops him, while shouting "Run Arjun run!". Vijay escapes, but Saxena has Ajay imprisoned.

Sonia vows to commit suicide, so Vijay and the stable hand, Linghaiyya (Johnny Lever) vow to rescue her. Upon arrival in the village, Vijay is recognized as Arjun by Durga and the entire village. Though initially Ajay refuses to believe that he is Karan, flashbacks to his previous death make him re-assume his identity as Karan, and the brothers are reunited with their mother. The battered brothers are reprimanded by Durjan Singh and Saxena, who refuse to believe the reincarnation. Karan and Arjun eventually kill all of their bandits, and Arjun shoots Suraj after a long struggle. Durjan vows to kill them in front of Durga, but they beat him and shoot him dead. Durga then garlands Durjan. Finally Arjun gets married to Sonia and Karan gets married to Bindiya at the temple.





Starring: Shahrukh Khan, Salman Khan, Kajol, Mamta Kulkarni.

Istilah makanan?? Kenapa kita TIDAK TAHU???

Istilah Makanan Yang Berkaitan Dengan Babi..

Mungkin ramai umat Islam tidak tahu bahawa label bertulis 'This product contain substance from porcine.Sebenarnya bermaksud 'Produk ini mengandungi bahan daripada babi. Selain itu, antara label yang kerap digunakan adalah 'The source of gelatin capsule is porcine' yang bermaksud 'Kapsul dari gelatin babi.

Berikut antara istilah sains yang digunakan dalam produk yang mengandungi unsur babi:

1. Pork:Istilah yang digunakan untuk daging babi di dalam masakan.

2. Swine:Istilah yang digunakan untuk keseluruhan kumpulan spesis babi.

3. Hog:Istilah untuk babi dewasa, berat melebihi 50 kg.

4. Boar:Babi liar.

5. Lard:Lemak babi yang digunakan bagi membuat minyak masak dan sabun.

6. Bacon:Daging haiwan yang disalai, termasuk babi.

7. Ham:Daging pada bahagian paha babi.

8. Sow:Istilah untuk babi betina dewasa (jarang digunakan).

9. Sow Milk:Susu babi.

10.Pig:Istilah umum untuk seekor babi atau sebenarnya bermaksud babi muda, berat kurang daripada 50 kg.

11.Porcine:Istilah yang digunakan untuk sesuatu yang berkaitan atau berasal daripada babi. Porcine sering digunakan di dalam bidang perubatan untuk menyatakan sumber yang berasal daripada babi.

Sebarkan dan maklumkan kepada semua saudara-saudara kita agar lebih berhati-hati..Moga Allah SWT akan membalas jasa baik anda dan semoga Allah memelihara kita di dunia dan di akhirat.
By: Wira Manir

New baby born from POMEPURE family....POMELIGHT

assalam....
pada entry kali nim...saya nk citer pasal produk terbaru keluaran pomepure... jeng jeng
jeng... mesti korang tak sabar nak tau kan.. klah..ini adalah produk keluaran terbaru syarikat
saye ( syarikat tempat saya bekerja lah )...




New baby born from POMEPURE family....POMELIGHT (Pomegranate Juice, Acai Berry Juice, Cranberry Juice, Raspberry Juice, Black berry Juice & Bilberry Juice)..Coming to Malaysia on July 2012...

ni plak gambar packging terbaru Jus Pomepure


New touch and improvement packaging POMEPURE. 
"Pure Juice Pure Health Pure Wealth

amacam lawa tak??? hehehe....so pada sesape yang nak try jus delima pomepure nim leh lah kontek saya k.. jus delima pomepure memang terbaek tuk kesihatan..ia dapat membantu memulihkan kesihatan kiter...tp jangan isau produk pomepure nim dijamin halal sebab ia 100% dari buah delima buah dari syurga utk umat manusia manfaatkannya...(cewahhhh ayat kemasss bohhh)

untuk malumat lanjut boleh layari website kami di http://pomepureasia.com semua info pasal produk, testimoni, harga, khasiat dam mcm2 bekenaan dgn Pomepure ade kat dalam website tuh... tunggu you'll search and click jew hehehe...

klah time to works...ni pon curi2 jew hapdet blog nim...hahaha ..k wassalam...

Monday, 5 March 2012

APA YANG ANDA TAK TAHU TENTANG SEORANG AYAH

Mungkin ibu lebih kerap menelefon utk menanyakan keadaan kita setiap hari..Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?

Semasa kecil, ibu lah yg lebih sering mendukung kita.Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah yang letih ayahlah selalu menanyakan apa yg kita lakukan seharian

Saat kita sakit@demam, ayah sering membentak "sudah diberitahu! jangan minum ais!".Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau.??

Ketika kita remaja, kita meminta izin untk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!"..Sedarkah kita bahawa ayah hanya ingin menjaga kita? Kerana bagi ayah, kita adalah sesuatu yang sangat berharga.

Saat kita sudah di percayai, ayah pun melonggarkan peraturannya. Maka kita telah melanggar kepercayaannya...Maka ayah lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau..

Setelah kita dewasa,ayah telah menghantar kita ke sekolah@kolej untuk belajar..
Di saat kita memerlukan ini-itu, untuk keperluan kuliah kita, ayah hanya mengerutkan dahi.tanpa menolak, beliau memenuhinya..Saat kamu berjaya..Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan bertepuk tangan untukmu..Ayah akan tersenyum dengan bangga..

Sampai ketika jodoh kita telah datang dan meminta izin untuk mengambil kita dari ayah..Ayah sangat berhati-hati mengizinkan nya..Dan akhirnya..Saat ayah melihat kita duduk di atas plamin bersama pasangan nya..ayah pun tersenyum bahagia..

Apa kita tahu,bahawa ayah sempat pergi ke belakang dan menangis?

Ayah menangis kerana ayah sangat bahagia..Dan dia pun berdoa "Ya Tuhan, tugasku telah selesai dgn baik..Bahagiakan lah putra putri kecilku yg manis bersama pasangannya"..

Setelah itu ayah hanya akan menunggu kedatangan kita bersama cucu-cucunya yg sesekali dtg untuk menjenguk..Dengan rambut yg memutih dan badan yang tak lagi kuat untuk menjaga kita..