Tuesday, 27 December 2011

Syok giler makang Raja Buah

Sape hantu durian ???? sume orang suke durian kan.... tp ade orang ckp durian xbagus, tapi aku tak kisah...bagi aku durian ni best dan enak...omputeh pon dah mula makan durian...

hahahaha..... best giler makang raja buah hari nim...sebenarnya lunch td on da way pi kedai makan ade orang jual durian (raja Buah)... ape lagi aku dan kengkawan (Leeya dan Sani) pon berhenti kan keta terus pi pilih durian . tadi kat kedai makan kami tapau nasi n lauk jew.. kebetulan si Sani beli singgang ikan... Leeya plak bagi cadangan kalu makan singgang + nasi + durian best gak... tu yang kami berhenti dan beli durian...

pilih punya pilih kami beli sebijik jew... sebijik RM5... kongsi 3 hahaha bukan kedekut tp takat nk makan dgn nasi oklah... balik opis sorang lagi member opis si Nuyu ajak aku kuar semula gie beli durian sebijik lagi... hadoiiii.... kami suh makcik (penjual ) kopekkan terus kulitnya... sebb kat opis mane ade golok atau pisau besar nk belah durian nim... kami dah standby tupperware utk letak isi durian tu..


haaaa ni gambo kami tgh makn durian + nasi + ikan aye singgang + sambal belacan... tp durian tue dah tgl biji dah pon...hehehehe... sani xdop dlm gambo nie coz dia tukang amik gambo kihkihkih...
                                   



ni plak gambo droyan tue...memang syok habisssssssssssss....nyam nyam....



Begitu terasa kenikmatannya tatkala seulas demi seulas buah durian mula dijamah. Enak sungguh dapat menikmati kelazatan raja buah ini setelah sekian lama tidak merasainya hehehe....rase mcm tak cukup jew makan durian tadi...huhuhuhu....maklumlah beli 2 bijik jew...

disebabkan buah durian ni...meh kita pakat nyanyi ramai2 lagu nim ek...hehehehhe..

Lagu Durian Dah Berbunga - Mr. Os

Oh kome, deghoyan dah berbunge
(dah berbunge)
Moh kite minang anok dare
(anok dare)
Anok dare, anok dare kote
(dare kote)
Teman jumpe di Padang Tenggale
(iye)

Kate deme, sakit jatuh cinte
(jatuh cinte)
Sakit lagi bile jatuh tangge
(jatuh tangge)
Kate deme, cinte itu bute
(cinte bute)
Nasib baik teman tak merabe-rabe
(rabe-rabe)

* Bile musim deghoyan
Deme mule bengkeng
Jangan silap sikit
Nanti deme tengking

Kalau musim deghoyan
Ramey berani nampor
Ape deme nak heran
Saman boleh bayor

Oh kome, dengoyan udah luroh
(udah luroh)
Lebih baik cepat pegi suloh
(pegi suloh)
Lambat sikit kome dapat habuk
(dapat habuk)
Kalau tido jawabnye tinggey pokok
(padan muke)

Duit deghoyan, yang tue nak ke mekoh
(nak ke mekoh)
Yang mude gatey nak menikoh
(nak menikoh)
Musim deghoyan banyok sedare mare
(ramey-ramey)
Bila nebas, seko tak nampak muke
(memang gitu)

0 comments:

Tuesday, 27 December 2011

Syok giler makang Raja Buah

Sape hantu durian ???? sume orang suke durian kan.... tp ade orang ckp durian xbagus, tapi aku tak kisah...bagi aku durian ni best dan enak...omputeh pon dah mula makan durian...

hahahaha..... best giler makang raja buah hari nim...sebenarnya lunch td on da way pi kedai makan ade orang jual durian (raja Buah)... ape lagi aku dan kengkawan (Leeya dan Sani) pon berhenti kan keta terus pi pilih durian . tadi kat kedai makan kami tapau nasi n lauk jew.. kebetulan si Sani beli singgang ikan... Leeya plak bagi cadangan kalu makan singgang + nasi + durian best gak... tu yang kami berhenti dan beli durian...

pilih punya pilih kami beli sebijik jew... sebijik RM5... kongsi 3 hahaha bukan kedekut tp takat nk makan dgn nasi oklah... balik opis sorang lagi member opis si Nuyu ajak aku kuar semula gie beli durian sebijik lagi... hadoiiii.... kami suh makcik (penjual ) kopekkan terus kulitnya... sebb kat opis mane ade golok atau pisau besar nk belah durian nim... kami dah standby tupperware utk letak isi durian tu..


haaaa ni gambo kami tgh makn durian + nasi + ikan aye singgang + sambal belacan... tp durian tue dah tgl biji dah pon...hehehehe... sani xdop dlm gambo nie coz dia tukang amik gambo kihkihkih...
                                   



ni plak gambo droyan tue...memang syok habisssssssssssss....nyam nyam....



Begitu terasa kenikmatannya tatkala seulas demi seulas buah durian mula dijamah. Enak sungguh dapat menikmati kelazatan raja buah ini setelah sekian lama tidak merasainya hehehe....rase mcm tak cukup jew makan durian tadi...huhuhuhu....maklumlah beli 2 bijik jew...

disebabkan buah durian ni...meh kita pakat nyanyi ramai2 lagu nim ek...hehehehhe..

Lagu Durian Dah Berbunga - Mr. Os

Oh kome, deghoyan dah berbunge
(dah berbunge)
Moh kite minang anok dare
(anok dare)
Anok dare, anok dare kote
(dare kote)
Teman jumpe di Padang Tenggale
(iye)

Kate deme, sakit jatuh cinte
(jatuh cinte)
Sakit lagi bile jatuh tangge
(jatuh tangge)
Kate deme, cinte itu bute
(cinte bute)
Nasib baik teman tak merabe-rabe
(rabe-rabe)

* Bile musim deghoyan
Deme mule bengkeng
Jangan silap sikit
Nanti deme tengking

Kalau musim deghoyan
Ramey berani nampor
Ape deme nak heran
Saman boleh bayor

Oh kome, dengoyan udah luroh
(udah luroh)
Lebih baik cepat pegi suloh
(pegi suloh)
Lambat sikit kome dapat habuk
(dapat habuk)
Kalau tido jawabnye tinggey pokok
(padan muke)

Duit deghoyan, yang tue nak ke mekoh
(nak ke mekoh)
Yang mude gatey nak menikoh
(nak menikoh)
Musim deghoyan banyok sedare mare
(ramey-ramey)
Bila nebas, seko tak nampak muke
(memang gitu)

0 comments: