Saturday, 21 April 2012

Tips Kurus : Cabaran 7 Hari Menu Diet Tanpa Nasi


Assalam semua,,

Wow tengok pada tajuk pon dah seram kan, 7 hari diet tanpa nasi, ade brani mau coba geng,, Maag pon tgh berdiet sekarang nim, ingat nk raya pada tahun nim biar nampak vogue gitu... dah lama berangan nk pakai kebaya nim tp selalu fail sebb terlebih berat badan or lemak berlebihan hahaha...Nah sekrang Maag ade jupe satu tips nim masa Maag tgh dop cari artikel turunkan berat badan Maag jumpelah satu blog tuh tulis pasal nim ( minta ampun penulis blog tu ye Maag amik karya kamu)

jom kongsi bersama...cekedout

1) Hari Pertama (Tak ada nasi , hanya buah dan minuman yang sihat dan semulajadi)
  • Makan semua jenis buah kecuali pisang. 
  • Untuk minuman, pilih yang sihat dan semula jadi. 
  • Hindari minuman berkarbonat atau yang mengandungi kandungan gula yang tinggi. 
  • Jus tembikai rendah kalori ialah pilihan paling tepat, oleh itu pastikan kamu kerap mengambilnya. 
  • Selain itu, kamu disarankan makan sup. 
2)Hari Kedua (Sayuran berdaun hijau , sup , kentang putar tanpa mayonis dan mentega , tak ada nasi lagi )
  • Semua jenis sayuran yang baik kecuali kacang pes dan jagung. 
  • Kamu tidak dibenarkan makan kacang panggang dan seumpama dengannya. 
  • Makan sehingga kamu sendiri puas dengan rasa sayur itu. 
  • Paling disyorkan sayuran berdaun hijau. 
  • Makanlah sebanyak mana sup yang kamu mahu. 
  • Sebelah malam pula,makan kentang putar dalam hidangan besar. 
  • Amaran penting,lupakan mentega dan mayones.Gantikan dengan sedikit garam dan lada hitam sebagai perasa. 
3)Hari Ketiga (menu hari pertama dan menu hari ke dua , tanpa kentang putar … perghhhh ..)
  • Gabungkan menu hari pertama dan kedua. 
  • Tetapi tidak perlu kentang putar untuk pelan hari ketiga ini. 
  • Jika betul-betul mengamalkan diet ini, kamu sebenarnya sudah berjaya menurunkan berat antara dua kilogram hingga tiga kilogram. bayangkan… 
4)Hari Keempat (pisang dan susu rendah lemak , ambil sebanyak mana mampu dan juga sup .. juga tak de nasi)
  • Makanlah pisang dan minum susu rendah lemak. 
  • Sebaiknya ambil tiga biji pisang dan minum susu sebanyak mana yang kamu mampu. 
  • Hari ini ialah hari yang sukar dalam pusingan diet tetapi kamu harus kekal berdisiplin demi menurunkan lebih banyak lagi kilogram. 
  • Kamu juga masih tidak boleh melupakan sup dalam hidangan. 
5)Hari Kelima (daging dan tomato , daging ayam atau ikan , 6 biji tomato dan juga sup , tak de nasi lagi …)
  • Hari untuk daging dan tomato. 
  • Kamu dibenarkan untuk makan daging putih(ikan atau ayam) antara 300 hingga 600gram,selain makan 6biji tomato segar. 
  • Tomato sebenarnya membantu mencernakan protien dari mencuci pembinaan asid urik. 
  • Pengambilan sup sudah memadai diambil sekali sahaja.
6)Hari Keenam (daging dengan sayur berdaun lain , tanpa kentang putar , tanpa nasi dan juga sup …. )
  • Kamu dibenarkan makan daging bersama sayur. 
  • Makanlah apa saja jenis stik kerana ia baik untuk kandungan jantung. 
  • Tetapi jangan makan kentang putar. 
  • Sebaiknya, tumpukan pada sayuran berdaun. 
  • Sup tetap menjadi pilihan untuk melengkapkan menu. 

7)Hari Ketujuh (baru ada nasi , tu pun dengan beras perang .. jus buah kurang manis dan sayur-sayuran .. dan juga sup)
  • Makanlah nasi menggunakan beras perang. 
  • Lengkapkannya dengan jus buah-buahan kurang manis dan sayur-sayuran. 
  • Kamu masih lagi disarankan untuk mengambil sup, sekurang-kurangnya sekali sehari. 

hahaha ade berani mau cuba.... jom cuba bersama dan kurangkan obesiti kat malaysia nim, kesian baju2 cantik kat pasaraya tu mintak kiter beli...hehehe....bye

3 comments:

Cik mama said...

mcm menarik jerr... lepas raya ari tu dah tak diet punn... berat dah naikk semulaa.. mencikk..

mintak share yerr... (kenyet mata)

Ms. Anne said...

wah... mcam tak mampu buat jer.. sebenarnye saya masuk hari nie dah 4 hari xmkan nasi.. bukan tujuan nak diet sangat, tp saja jer..

sememangnya xboleh klu xmakan nasi. saya gantikan dengan mee spegeti hu..hu.. atau makan soup. siang sy minum air soya dan makan roti jer.. hasilnyer.. tak terasa pun nak makan nasi.. hu..hu..

Ummi Jual Vitamin said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Nak Kurus Dengan Cepat

Saturday, 21 April 2012

Tips Kurus : Cabaran 7 Hari Menu Diet Tanpa Nasi


Assalam semua,,

Wow tengok pada tajuk pon dah seram kan, 7 hari diet tanpa nasi, ade brani mau coba geng,, Maag pon tgh berdiet sekarang nim, ingat nk raya pada tahun nim biar nampak vogue gitu... dah lama berangan nk pakai kebaya nim tp selalu fail sebb terlebih berat badan or lemak berlebihan hahaha...Nah sekrang Maag ade jupe satu tips nim masa Maag tgh dop cari artikel turunkan berat badan Maag jumpelah satu blog tuh tulis pasal nim ( minta ampun penulis blog tu ye Maag amik karya kamu)

jom kongsi bersama...cekedout

1) Hari Pertama (Tak ada nasi , hanya buah dan minuman yang sihat dan semulajadi)
  • Makan semua jenis buah kecuali pisang. 
  • Untuk minuman, pilih yang sihat dan semula jadi. 
  • Hindari minuman berkarbonat atau yang mengandungi kandungan gula yang tinggi. 
  • Jus tembikai rendah kalori ialah pilihan paling tepat, oleh itu pastikan kamu kerap mengambilnya. 
  • Selain itu, kamu disarankan makan sup. 
2)Hari Kedua (Sayuran berdaun hijau , sup , kentang putar tanpa mayonis dan mentega , tak ada nasi lagi )
  • Semua jenis sayuran yang baik kecuali kacang pes dan jagung. 
  • Kamu tidak dibenarkan makan kacang panggang dan seumpama dengannya. 
  • Makan sehingga kamu sendiri puas dengan rasa sayur itu. 
  • Paling disyorkan sayuran berdaun hijau. 
  • Makanlah sebanyak mana sup yang kamu mahu. 
  • Sebelah malam pula,makan kentang putar dalam hidangan besar. 
  • Amaran penting,lupakan mentega dan mayones.Gantikan dengan sedikit garam dan lada hitam sebagai perasa. 
3)Hari Ketiga (menu hari pertama dan menu hari ke dua , tanpa kentang putar … perghhhh ..)
  • Gabungkan menu hari pertama dan kedua. 
  • Tetapi tidak perlu kentang putar untuk pelan hari ketiga ini. 
  • Jika betul-betul mengamalkan diet ini, kamu sebenarnya sudah berjaya menurunkan berat antara dua kilogram hingga tiga kilogram. bayangkan… 
4)Hari Keempat (pisang dan susu rendah lemak , ambil sebanyak mana mampu dan juga sup .. juga tak de nasi)
  • Makanlah pisang dan minum susu rendah lemak. 
  • Sebaiknya ambil tiga biji pisang dan minum susu sebanyak mana yang kamu mampu. 
  • Hari ini ialah hari yang sukar dalam pusingan diet tetapi kamu harus kekal berdisiplin demi menurunkan lebih banyak lagi kilogram. 
  • Kamu juga masih tidak boleh melupakan sup dalam hidangan. 
5)Hari Kelima (daging dan tomato , daging ayam atau ikan , 6 biji tomato dan juga sup , tak de nasi lagi …)
  • Hari untuk daging dan tomato. 
  • Kamu dibenarkan untuk makan daging putih(ikan atau ayam) antara 300 hingga 600gram,selain makan 6biji tomato segar. 
  • Tomato sebenarnya membantu mencernakan protien dari mencuci pembinaan asid urik. 
  • Pengambilan sup sudah memadai diambil sekali sahaja.
6)Hari Keenam (daging dengan sayur berdaun lain , tanpa kentang putar , tanpa nasi dan juga sup …. )
  • Kamu dibenarkan makan daging bersama sayur. 
  • Makanlah apa saja jenis stik kerana ia baik untuk kandungan jantung. 
  • Tetapi jangan makan kentang putar. 
  • Sebaiknya, tumpukan pada sayuran berdaun. 
  • Sup tetap menjadi pilihan untuk melengkapkan menu. 

7)Hari Ketujuh (baru ada nasi , tu pun dengan beras perang .. jus buah kurang manis dan sayur-sayuran .. dan juga sup)
  • Makanlah nasi menggunakan beras perang. 
  • Lengkapkannya dengan jus buah-buahan kurang manis dan sayur-sayuran. 
  • Kamu masih lagi disarankan untuk mengambil sup, sekurang-kurangnya sekali sehari. 

hahaha ade berani mau cuba.... jom cuba bersama dan kurangkan obesiti kat malaysia nim, kesian baju2 cantik kat pasaraya tu mintak kiter beli...hehehe....bye

3 comments:

Cik mama said...

mcm menarik jerr... lepas raya ari tu dah tak diet punn... berat dah naikk semulaa.. mencikk..

mintak share yerr... (kenyet mata)

Ms. Anne said...

wah... mcam tak mampu buat jer.. sebenarnye saya masuk hari nie dah 4 hari xmkan nasi.. bukan tujuan nak diet sangat, tp saja jer..

sememangnya xboleh klu xmakan nasi. saya gantikan dengan mee spegeti hu..hu.. atau makan soup. siang sy minum air soya dan makan roti jer.. hasilnyer.. tak terasa pun nak makan nasi.. hu..hu..

Ummi Jual Vitamin said...

Wah.. Perkongsian yang sangat menarik. Tq admin.. Nak Kurus Dengan Cepat